6 مهارتی که برای کار و شغل به آن نیاز داریم

يكشنبه ، 16 شهریور 1393 ، 13:14


داشتن مهارت و تجربیات برای کاریابی و دست یافتن به یک فرصت شغلی خوب لازم است. در هر شغلی یکسری از مهارتها نیاز است تا بتوانیم مسئولیت ها و وظایف خود را به درستی انجام دهیم. داشتن مهارتها به ما کمک میکند تا بتوانیم در کار و شغلی که داریم موفق باشیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر استفاده از 6 مهارت خوب میتواند به ما کمک کند تا در کار و شغل خود موفقتر باشیم.

 


1-مهارت انجام کار گروهی:

در هر تجارتی یک تیم کاری وجود دارد تیم کاری با همکاری یکدیگر تلاش میکنند تا با رسیدن به اهدافی مثل پیشرفت، توسعه، گسترش کار، فروش بیشتر کالاها و خدمات و... به موفقیت برسند. بنابراین توانایی انجام کار گروهی از مهمترین مهارتهایی است که هر کارجویی به آن نیاز دارد تا بتواند در یک تیم کاری در کنار دیگر کارمندان به انجام کار و وظایف و مسئولیت ها بپردازد.


2-توانایی برقراری ارتباط و فن بیان خوب:

فن بیان خوب یکی دیگر از مهارتهای مورد نیاز در کسب و کار است. داشتن فن بیان خوب به جذب مشتریان بیشتر کمک میکند. یکی از مهمترین بخش ها در تجارت بخش فروش کالاها است قطعا داشتن فن بیان برای جذب مشتری لازم است تا بتوانیم به خوبی به توضیح و توصیف کالاها و یا مشاوره در مورد خرید آنها بپردازیم.


3-مقابله با مشکلات کاری:

چالشها و مشکلات کاری در همه ی مشاغل وجود دارد اما افرادی که تجربه ی بیشتری در کار و تجارت دارند راحت تر میتوانند با چالشهای کاری مقابله کنند. بنابراین توانایی حل مشکلات و مقابله با چالشها از مهمترین مهارتهای لازم در کسب و کار است.


4-انگیزه:

انگیزه یک عامل مهمی است که به موفقیت در کسب و کار کمک میکند هرچقدر که انگیزه ی بیشتری در کار و شغل خود داشته باشیم راحت تر با مشکلات کاری مقابله میکنیم و حتی اگر با شکست هم مواجه شویم چون انگیزه ی ما برای کار و تلاش زیاد است بنابراین با تلاش و کوشش میتوانیم در کنار انگیزه ای که داریم به موفقیت برسیم.


5-اعتماد به نفس:

داشتن اعتماد به نفس تاثیر خوبی روی روند کاری ما دارد مثلا اینکه به توانایی ها و قابلیتهایی که داریم توجه کنیم و از آنها استفاده کنیم.هرچقدر که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم بهتر میتوانیم در کنار اعضای تیم کاری که تجربه و مهارت بیشتری دارند همکاری کنیم.


6-داشتن برنامه ریزی:

برنامه ریزی در هر شغل و کاری اهمیت دارد زمانی که از یک برنامه ریزی خوب استفاده کنیم انجام مسئولیت ها و وظایف مختلف برای ما راحت تر خواهد بود و نظم بیشتری هم در انجام وظایف و مسئولیت ها خواهیم داشت. یک برنامه ریزی باعث میشود تا کمتر با مشکلات و چالشهای کاری نیز مواجه شویم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گزارش تازه بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد غذایی
این سادگی دوست داشتنی ◄

مطالب مرتبط
بنر