چگونه مشتریان خوب را حفظ کنیم؟

دوشنبه ، 17 شهریور 1393 ، 13:03


مشتریان و مصرف کنندگان اهمیت زیادی برای برندها و تجارتهای مختلف دارند حفظ مشتریان و مشتری مداری نقش مهمی در فروش بیشتر کالاها و خدمات یک برند دارد. زمانی که با مشتریان جدید مواجه میشویم باید سعی کنیم با فن بیان خوب آنها را تشویق کنیم تا خرید بیشتری داشته باشند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر علاوه بر مشتری مداری، بازاریابی، تبلیغات، ارائه ی نمونه و سمپل از محصولات میتوانند مشتریان بیشتری را برای یک برند ایجاد کنند. هرچقدر که کالاها و خدماتی را که ارائه میدهیم جدیدتر باشند و متناسب با نیاز مصرف کنندگان باشند قطعا مشتریان بیشتری هم خواهیم داشت.

 


پرسیدن نظر مشتریان پس از استفاده از محصولات در قالب نظر سنجی و یا پرسیدن ایده های آنها و نظرات آنها در مورد نقاط قوت و ضعف یک محصول میتواند به برندها کمک کند تا یک محصول با کیفیت را تولید کنند. تبلیغات تاثیر زیادی روی جذب مشتریان بیشتر دارد هرچقدر که تنوع و خلاقیت در تبلیغات بیشتر باشد و تبلیغات بتواند یک محصول را به طور کامل به مصرف کنندگان معرفی کند قطعا تعداد مشتریان نیز بیشتر خواهد بود.


حفظ مشتریان با ارئه ی محصولات با کیفیت و با خلاقیت و تنوع راحت تر خواهد بود. مصرف کنندگان از کالاهایی که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند استقبال میکنند بنابراین هرچقدر که کیفیت محصولات یک برند بیشتر باشد مصرف کنندگان آن هم بیشتر خواهند بود.


با ارائه بروشور و کاتالوگ از محصولات جدید نیز میتوانیم مشتریان بیشتر و جدیدتری داشته باشیم. برای حفظ مشتریان خوب علاوه بر ارائه تبلیغات جدید با خلاقیت بالا، بازاریابی و همچنین توجه به مشتریان نیز لازم است. مثلا اینکه از محصولات جدید نمونه و سمپل را ارائه دهیم و یا اینکه از نظرات آنها در مورد کالاها و خدمات استقبال کنیم و همچنین بیشتر از همه کالاهایی را تولید کنیم که مورد پسند و مورد نیاز مصرف کنندگان هستند.


راه کارهایی که برای جذب مشتریان بیشتر و حفظ آنها وجود دارد زیاد هستند اما همیشه محصولات با کیفیت مشتریان بیشتری دارند در کنار کیفیت بالا برای ارائه ی یک محصول برای تشویق بیشتر مشتریان میتوانید در صورتی که خرید بیشتری داشتند یک محصول را به عنوان هدیه و یا نمونه ای از محصولات جدید به آنها ارائه دهید تا بیشتر برای خرید کردن تشویق شوند.


بازاریابی نیز یکی از روشهای خوب و متداول در فروش محصولات و معرفی آنها به مصرف کنندگان است. با استفاده از بازاریابی میتوانیم کالاها و خدمات را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم و به فروش بیشتر کالاها کمک کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► یک کارت هوشمند جایگزین تمام کارتها
کاهش ملایم قیمت ها در بازار خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر