یک کارت هوشمند جایگزین تمام کارتها

دوشنبه ، 17 شهریور 1393 ، 13:10


کارت Coin مانند هر کارت اعتباری یا کارت نقدی از نوار مغناطیسی استفاده می‌کند با این تفاوت که اطلاعات موجود روی این نوار بسته به کارتی که مشتری می‌خواهد استفاده کند، تغییر می‌کند

یک شرکت آمریکایی در سان‌فرانسیسکو کارت هوشمندی ارائه داده که همزمان جایگزین کارت‌های نقدی، اعتباری، هدیه، عضویت و کارت‌های دیگر می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با استفاده از این فناوری، به جای حمل چندین کارت، کاربران می‌توانند یک کارت حمل کنند.

کارت Coin مانند هر کارت اعتباری یا کارت نقدی از نوار مغناطیسی استفاده می‌کند با این تفاوت که اطلاعات موجود روی این نوار بسته به کارتی که مشتری می‌خواهد استفاده کند، تغییر می‌کند؛ بنابراین فرد قادر خواهد بود با فشار یک دگمه روی کارت جدید بین کارت‌های مختلف سوئیچ کند.

برای استفاده از کارت ابداعی، کاربران باید از کارت‌هایشان عکس بگیرند، آن‌ها را از میان یک ابزار متصل به رایانه عبور دهند و اطلاعات تمامی کارت‌ها را روی برنامه تلفن‌ همراه Coin آپلود کنند؛ بنابراین تمامی اطلاعات روی کارت جدید ذخیره می‌شود. این برنامه نرم‌افزاری ماه گذشته توسط شرکت آمریکایی Coin ارائه شد.

به منظور انجام پرداخت با استفاده از این کارت، کاربران دگمه‌ موجود روی آن را فشار می‌دهند و انتخاب می‌کنند که قصد دارند با کدام حساب بانکی‌شان پول پرداخت کنند. باتری موجود در کارت تا دو سال بدون شارژ کار می‌کند و یک صفحه نمایشگر کوچک را نیرودهی می‌کند که نشان می‌دهد کدام کارت ذخیره‌شده شارژ می‌شود و همچنین تاریخ انقضای کارت‌ها را نمایش می‌دهد.

کارت مزبور فقط با استفاده از سیگنال‌های بلوتوثی کار کرده در نزدیکی گوشی هوشمند کار می‌کند، بنابراین چنانچه برای بیش از 10 دقیقه به گوشی متصل نباشد، تلفن به کاربر هشدار می‌دهد که کارت خود را جا گذاشته و در این حالت کارت به صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

بهای این فناوری 100 دلار عنوان شده و آزمایشات روی آن به زودی شروع می‌شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► یارانه 500 هزار تومانی سفر برای بازنشستگان
چگونه مشتریان خوب را حفظ کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر