چرا برنامه ریزی در سفر اهمیت دارد؟

سه شنبه ، 18 شهریور 1393 ، 10:50


مسافرت کردن مثل تحصیل، خرید، راه اندازی کسب و کار و... نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارد. یک برنامه ریزی خوب به ما کمک میکند تا سفر بهتری داشته باشیم علاوه بر این با داشتن برنامه ریزی میتوانیم هزینه هایی را که برای مسافرت وجود دارد مدیریت کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای مسافرت ابتدا انتخاب یک مقصد و مدت زمان سفر لازم است تا بتوانیم یک برنامه ریزی خوب ایجاد کنیم. مسافرت کردن نیاز به هزینه دارد اما میتوان با یکسری از راه کارهای ساده هزینه های سفر را کاهش داد.


همیشه برای اینکه یک برنامه ریزی خوب برای مسافرت داشته باشیم باید مقصد مورد نظر خود را از لحاظ اسکان، شرایط آب و هوا، شرایط جاده ای و... ارزیابی کنیم. مسافرت کردن در برخی از فصول سال متداول تر است مثلا ایم نوروز، تابستان و تعطیلات آخر هفته معمولا برای مسافرت در نظر گرفته میشود بنابراین برای مسافرت در این ایام باید برنامه ریزی کامل تری داشته باشیم تا هم از سفر لذت ببریم و هم اینکه بتوانیم یک سفر کم هزینه داشته باشیم.

 


برای مسافرت ابتدا باید یک بودجه بندی را با توجه به مدت زمانی که در سفر هستیم و نوع مقصد و انتخاب محل اسکان خود در نظر بگیریم. استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفر هزینه های سوخت را کاهش میدهد.


اگر برای اسکان هتلها و مراکز اقامتی را انتخاب میکنید سعی کنید از هتلهایی استفاده کنید که در عین داشتن امکانات خوب قیمت مناسبتری داشته باشند معمولا در فصولی از سال که مسافرتهای بیشتری انجام میشود قیمت ها بیشتر خواهند بود اما میتوان با یک برنامه ریزی خود یک سفر کم هزینه تر داشت تورها معمولا هزینه های کمتری را برای مسافرت دارند بنابراین با استفاده از تورهای مختلف میتوانیم از امکاناتی که دارند استفاده کنیم.


همیشه سعی کنید تا تجهیزات کافی را در سفر همراه خود داشته باشید مواد غذایی و خوراکی ها باید به گونه ای باشند که بتوان آنها را در سفر نگه داری کرد بنابراین سعی کنید خوراکی هایی را انتخاب کنید که دیرتر فاسد میشوند. اما اگر برای تهیه ی غذا رستورانها را انتخاب میکنید باید دقت بیشتری داشته باشید و از کیفیت و مرغوبیت غذاها اطمینان حاصل کنید.


برای تهیه ی سوغاتی در سفر نیز سعی کنید از فروشگاه های معتبر استفاده کنید تا پولی را که بابت خرید سوغاتی پرداخت میکنید کالاهای با کیفیت و مرغوب باشند. تجربه و آرامش مهمترین چیزهایی هستند که در سفر آنها را بدست می آوریم بنابراین خوب است که با داشتن یک برنامه ریزی خوب بتوانیم هم از مسافرت لذت ببریم و هم هزینه ها را کنترل کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► از 84 تا 92 چه تعداد از زنان بیکار شدند؟
هدیه پنهانی یک پسر به مادرش ◄

مطالب مرتبط
بنر