5 مهارت خوب در کسب و کار

چهارشنبه ، 19 شهریور 1393 ، 12:12


مهارتها هم در کاریابی و هم در انجام وظایف و مسئولیت ها ی کاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هرچقدر که میزان مهارتهای خود را در کار و شغل افزایش دهیم بهتر میتوانیم مسئولیت ها و وظایف خود را در کار و شغلی که داریم انجام دهیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مهارتها در مشاغل مختلف متفاوت هستند اما یکسری از مهارتها به طور کلی مورد نیاز است تا بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب در کسب و کاری که داریم دست پیدا کنیم و یا اینکه بتوانیم وظایف و مسئولیت های خود را در کسب و کاری که داریم به درستی انجام دهیم. 5 مهارت به طور کلی میتوانند باعث موفقیت ما در کار و شغلی که داریم بشوند.

 


انجام کار گروهی
توانایی انجام کار گروهی یکی از مهارتهای لازم در کسب و کار است یک تیم کاری خوب زمانی میتواند به اهداف و موفقیتها دست پیدا کند که اعضای آن توانایی انجام کار گروهی و تقسیم وظایف و مسئولیت ها را داشته باشند. استفاده از تجربیات دیگر اعضای گروه و تلاش برای رسیدن به موفقیت های بیشتر نیاز به همکاری اعضای یک تیم کاری دارد.


توانایی حل مشکلات کاری
حل مشکلات و چالشهایی که در کار و شغل وجود دارد از مهارتهای مورد نیاز است تا بتوانیم به موفقیت برسیم. پیدا کردن راه حل برای مشکلات کاری و استفاده از راه کارها برای مقابله با چالشهای کاری از مهارتهای مورد نیاز در کسب و کار است. مشکلات کاری همچنین میتوانند فرصتی برای کسب تجربه و بدست آوردن مهارتهای لازم برای ارائه ی راهکارهای مختلف برای حل چالشهای کاری باشند.


برنامه ریزی
برنامه ریزی برای کار و شغلی که داریم همچنین برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف یکی از مهارتهای مهم و مورد نیاز در کسب و کار است. هرچقدر که برنامه ریزی بهتری داشته باشیم نظم بیشتری هم در کسب و کار خود خواهیم داشت.


یادگیری و کسب تجربه
هرچقدر که مهارتهای بیشتری در کسب و کار خود بدست می آوریم میزان تجربیات ما نیز بیشتر میشود استفاده از فرصت های یادگیری در کسب و کار و بیشتر کردن تجربیات و کسب مهارتهای جدید نیز میتواند به موفقیت ما در دست یابی به اهداف کاری و پیشرفت کمک کند.


روابط عمومی و فن بیان خوب
داشتن روابط عمومی و فن بیان خوب از مهارتهای لازم در کسب و کار است. همچنین داشتن اعتماد به نفس و توجه به توانایی ها و قابیلتهایی که برای انجام مسئولیت های مختلف کاری داریم نیز به موفقیت بیشتر ما در شغلمان کمک میکند. روابط عمومی خوب همچنین برای جذب مشتریان و حفظ آنها لازم است تا بتوانیم فروش کالاها و محصولات را بیشتر کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بیش از 100 تن طلا در منازل ایرانیان
همه شهرهای کاندیدای پایتختی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر