8 راهکار برای صرفه جویی در مصرف آب

پنجشنبه ، 20 شهریور 1393 ، 09:20


صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روزانه استفاده ی زیادی از آب در صنعت، کشاورزی، پخت و پز، استحمام و... میشود بنابراین حفظ و نگه داری و استفاده ی صحیح از آن اهمیت زیادی دارد. چون در زندگی روزمره میتوان با صرفه جویی و رعایت نکات کوچک حجم زیادی از آب را حفظ نمود و از هدر دادن آن جلوگیری کرد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر صرفه جویی در مصرف آب علاوه بر اینکه به حفظ آن کمک میکند باعث کاهش هزینه ها در زندگی روزمره میشود استفاده از تکنیک های خوب و راه کارهای متفاوت برای صرفه جویی در مصرف آب به ما کمک میکند تا آن را برای نسل های آینده نیز حفظ کنیم. حفظ و نگه داری از آب با استفاده ی صحیح و درست از آن امکان پذیر است.

 


1-خوب است که همیشه شیرهای آب را چک کنیم و اگر واشر آنها دچار مشکل است و باعث هدر رفتن آب میشود آنها را تعمیر کنیم.


2-برای مسواک زدن میتوان از یک لیوان آب استفاده نمود تا شیر آب در هنگام مسواک زدن باز نماند و باعث هدر رفتن بخش زیادی از آب نشود.


3-برای استحمام سعی کنید در کوتاه ترین زمان از آب استفاده کنید تا در مصرف آن صرفه جویی شود.


4-در هنگام استفاده از ماشین ظرف شویی و یا ماشین لباس شویی سعی کنید زمانی که ظرفیت آنها تکمیل شد برای شست و شو از آنها استفاده کنید تا هم در مصرف آب و هم در مصرف برق صرفه جویی شود.


5-برای شست و شوی خودرو از سطل آب استفاده کنید تا آب کمتری مصرف شود.


6-برای آبیاری باغچه و گلدان ها نیز از ظروف و بطری های مخصوص آبیاری استفاده کنید تا در مصرف آب صرفه جویی شود.


7-شیرهای قدیمی و فرسوده را که باعث هدر رفتن مقدار زیادی از آب میشود را تعویض کنید.


8-برای شست و شوی ظرف ها سعی کنید آب کمتری مصرف کنید مثلا در هنگام شست و شو شیر آب را باز نگذارید و پس از شستن کامل ظروف آنها را آبکشی کنید.


در نهایت اینکه با صرفه جویی و استفاده ی درست از آب میتوانیم بخشی از هزینه هایی را که ماهیانه بابت استفاده از انرژی پرداخت میکنیم را کاهش دهید. با استفاده از راهکارهای مختلف میتوان هم در مصرف آب صرفه جویی کرد و هم اینکه آن را برای نسل های آینده حفظ نمود. منابع آبی محدود هستند بنابراین صرفه جویی در مصرف آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► 10 پیشنهاد برای گذراندن آخر هفته آرام و کم هزینه
اعتماد به همكار دردسرساز شد ◄

مطالب مرتبط
بنر