چگونه یک شغل جدید پیدا کنیم؟

شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 05:44


پیدا کردن شغل یکی از دغدغه های مهم برای کارجویان است دست یابی به یک فرصت شغلی خوب علاوه بر داشتن تجربه و مهارت کافی نیاز به تلاش و پشتکار نیز دارد. علاقه و استعداد در کنار مهارتها و تجربیاتی که داریم به ما کمک میکند تا بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مشاغل مختلف هر کدام نیاز به یکسری از مهارتها و تجربیات متفاوت دارند در مشاغل گوناگون مسئولیت ها و وظایف متفاوت هستند بنابراین برای دست یابی به یک فرصت شغلی باید ابتدا میزان تجربیات خود را در کار و شغل در نظر بگیریم.


فرصت های شغلی کوچک میتوانند برای دست یابی به تجربیات مورد استفاده قرار بگیرند چون کم کم میتوانیم با کسب تجربیات در کسب و کار به فرصت های شغلی بهتر دست پیدا کنیم. موفقیت در مصاحبه های استخدامی یکی از عوامل مهم در دست یابی به یک فرصت شغلی است. مهارتها نقش مهمی در دست یابی به یک فرصت شغلی خوب دارند هرچقدر که میزان مهارتهای خود را افزایش دهیم بهتر میتوانیم به یک فرصت شغلی دست پیدا کنیم.


ممکن است در ابتدا برای پیدا کردن شغل مورد علاقه ی خود تجربه ی کافی نداشته باشیم بنابراین باید زمان کافی را برای یادگیری مهارتها و کسب تجربه سپری کنیم تا بتوانیم شغل مورد علاقه ی خود را بدست بیاوریم. اغلب افرادی که در کار و شغل خود موفق هستند از فرصت های شغلی کوچک شروع به کار کردند و کم کم میزان تجربه و مهارت های آنها افزایش پیدا کرده تا توانستند در کسب و کاری که دارند موفق باشند و به فرصت های شغلی بهتر دست پیدا کنند.


نکات کوچکی مثل داشتن یک رزومه ی خوب، موفقیت در مصاحبه های استخدامی، استفاده از آگهی های استخدامی و... میتوانند در دست یابی به یک فرصت شغلی خوب به ما کمک کنند. همچنین دوره های کارآموزی نیز میتوانند برای کسب تجربه مورد استفاده قرار بگیرند با استفاده از دوره های کارآموزی میتوانیم مهارتها لازم در کار و شغل مورد نظر خود را بدست بیاوریم و بهتر بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم.


با استفاده از فرصت های کوچک میتوانیم تجربه ی کاری بیشتری را برای دست یابی به فرصت های شغلی بزرگ کسب کنیم. علاقه و انگیزه نیز از عوامل مهمی هستند که میتوانند به ما کمک کنند هم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم و هم اینکه در کار و شغلی که داریم موفق باشیم.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فهرست ترسناک تقلب​های رایج در خوراکی​ها
آشنایی با چند واژه اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر