مفاد اساسنامه تاسیس بانک توسعه تعاون تائید شد

چهارشنبه ، 2 بهمن 1387 ، 10:43

 

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون اعلام کرد: کارگروه ویژه اصل 44 به عضویت 8 وزیر مفاد اساسنامه بانک توسعه تعاون را تائید کرد.

منوچهر یزدانی از تائید اساسنامه بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: مفاد اساسنامه بانک توسعه تعاون در کارگروه ویژه اصل 44 به عضویت 8 وزیر مطرح شد و در ادامه به تائید این کارگروه رسید.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون اظهار داشت: کارگروه یاد شده اخیرا از سوی هیئت وزیران برای تسریع در تدوین آئین نامه های مربوط به اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی تشکیل شده است که می تواند اختیارات هیئت وزیران را در این بخش داشته باشد، البته مصوبات این کارگروه باید به تایید رئیس جهمور برسد.

 در کارگروه یاد شده وزرای امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، کار و امور اجتماعی، تعاون، رفاه، صنایع و معادن، دادگستری و اطلاعات عضویت دارند.

پیشتر مدیرعامل صندوق تعاون کشور اعلام کرده بود که: بانک توسعه تعاون پس از تصویب با سرمایه ای معادل پنج تریلیون ریال از محل صندوق ذخیره ارزی آغاز به کار خواهد کرد.

 ماشاءالله عظیمی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با موسسات مالی و اعتباری بخش تعاون استان گلستان افزود:برای تدوین اساسنامه بانک توسعه تعاون کلیه نظامهای بانکداری جهان مورد بررسی قرار گرفته شد و با راه اندازی بانک توسعه تعاون، نظارت بر تعاونیهای اعتباری با این بانک خواهد بود.

به گفته عظیمی یکی از اصلی ترین وظایف وزارت تعاون هویت بخشی به بخش تعاون است و اکنون حدود 26 ملیون نفر در کشور عضو شرکتهای تعاونی هستند که با تشکیل تعاونیهای سهام عدالت همه جمعیت کشور زیر پوشش تعاونی قرار می گیرند.

مدیرعامل صندوق تعاون کشور، هویت بخشی به بخش تعاون را از جمله وظایف بخش تعاون برشمرد و اظهار داشت: مدیریت بر تعاونیها یکی دیگر از جنبه های توجه وزارت تعاون است که در این زمینه هدایت و مدیریت بر بخش موسسات مالی و پولی و اعتباری جزو برنامه های ما است.

وی گفت: باید تفاهمنامه سه جانبه با اتحادیه های تعاونیهای اعتباری، اداره کل تعاون و صندوق تعاون منعقد شود تا مدیریت بر تراکنشهای مالی به نحو مطلوب انجام پذیرد.

وی یادآورشد: صندوق تعاون علاوه بر نظارت بر عملکرد تعاونیهای اعتبار در مسائل حقوقی، کارشناسی و مالی نیز به این تعاونیها کمک می کند. 

منبع: خبرگزاری مهر

► بانک دي تاسيس مي‌‏شود
اقتصاد کشور کارخانه توليد فساد است ◄

مطالب مرتبط
بنر