اهمیت داشتن حساب پس انداز چیست؟

شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 13:19


حساب پس انداز اغلب مورد استفاده ی خیلی از مشتریان در بانکهای مختلف قرار میگیرد با داشتن یک حساب پس انداز میتوانیم از یکسری از امکانات استفاده کنیم مثلا برای اخذ وام، موبایل بانک، اینترنت بانک و دیگر خدمات بانکی یک حساب پس انداز میتواند به ما کمک کند تا خیلی از کارهای روزانه مثل پرداخت قبوض، خرید شارژ، انتقال وجه و... را با استفاده از دستگاه خود پرداز و یا پوز انجام دهیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر پس انداز کردن و داشتن یک برنامه ریزی مالی خوب در زندگی اهمیت زیادی دارد بنابراین داشتن حساب بانکی به ما کمک میکند تا بتوانیم یک پس انداز خوب داشته باشیم. زمانی که از یک حساب پس انداز استفاده میکنیم در اصل پول خود را در یک جای امن حفظ و نگه داری میکنیم.

 


با استفاده از حساب پس انداز بانکی میتوانیم هزینه هایی را که در زندگی داریم مدیریت کنیم مثلا برنامه ریزی برای خرید، تحصیل و... و یا اینکه اگر یک حساب پس انداز داشته باشیم میتوانیم با یک برنامه ریزی خوب ماهیانه مبلغی را پس انداز کنیم حتی اگر میزان پس انداز ما اندک باشد پس از مدتی میتوانیم یک پس انداز خوب داشته باشیم.


در کنار پس انداز کردن میتوانیم از خدمات مختلفی هم که با استفاده از داشتن یک حساب پس انداز وجود دارد استفاده کنیم. استفاده از کارتهای عابر یکی از مزیت های داشتن حساب پس انداز است با استفاده از کارتهای عابر بانک به راحتی و بدون صرف زمان میتوانیم از خیلی از خدمات مختلف برای خرید آنلاین، قبوض و... استفاده کنیم.


حساب پس انداز بیش از همه به ما کمک تا بتوانیم پس انداز خوب داشته باشیم پس انداز کردن اهمیت زیادی دارد هرچقدر که بتوانیم از سنین کمتر پس انداز کردن را یاد بگیریم صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت هزینه ها در زندگی شخصی راحت تر خواهد بود.


برنامه ریزی مالی چه در زندگی شخصی و چه در کسب و کار اهمیت زیادی دارد برای مدیریت هزینه ها حتما باید یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم با استفاده از یک برنامه ریزی مالی میتوانیم هم هزینه های خود را در زندگی شخصی مدیریت کنیم و هم اینکه یک پس انداز خوب داشته باشیم تا بتوانیم در مواقع ضروری هم از آن استفاده کنیم. با پس انداز کردن از سنین کمتر کمک کم میتوانیم یک پشتوانه ی مالی خوب داشته باشیم و از آن برای کم هزینه های تحصیلی و یا خرید استفاده کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بازار چند صد میلیاردی قاچاق آدامس!
چطور خوب کار کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر