طلای جهانی ۳۰ دلار ارزان شد

شنبه ، 22 شهریور 1393 ، 14:02

قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین رقم در 7 ماه و نیم گذشته رسید و همزمان با تقویت دلار و کاهش تنش ها در اوکراین، بدترین عملکرد هفتگی را در بیش از 3 ماه گذشته به ثبت رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،شاخص دلار روز جمعه در نزدیکی بالاترین رقم 14 ماه گذشته بود و متاثر از آمارهای اقتصادی قوی و پیش بینی افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، نهمین هفته متوالی همراه با رشد را پشت سر گذاشت.

دیگر عامل کاهش قیمت طلا اظهارات رئیس جمهوری اوکراین بود که این هفته اعلام کرد روسیه بخش اعظم نیروهای خود را از کشورش خارج کرده است. این موضوع امیدواری ها نسبت به پیشرفت روند صلح در اوکراین پس از 5 ماه درگیری خونین را افزایش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در معاملات دیروز جمعه با 0.3 درصد کاهش به 1230 دلار رسید.

ویکتور تیانپریا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار و افزایش بازده اوراق قرضه یک مانع بر سر راه طلا در کل این هفته بوده است و همچنان در روزهای آینده نیز سد راه فلز زرد خواهد بود.»
وی افزود: «با توجه به کاهش تنش های ژئوپلتیک به نظر می رسد که در کوتاه مدت، حمایت چندانی از قیمت طلا صورت نخواهد گرفت.»

قیمت طلا در این هفته 2.5 درصد برابر با 30 دلار کاهش داشت که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 30 می تاکنون بوده است. قیمت طلا در ابتدای معاملات هفته 1260 دلار در هر اونس بود.

تمایل ضعیف سرمایه گذاران به خرید طلا د آمارهای اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا خود را نشان داد. به نحوی که حجم دارایی های این صندوق در روز پنجشنبه با 0.32 تن کاهش به 788.40 تن رسید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► عرضه محصولات 30 تولیدکننده کشور در بورس کالا
بانکها درخواست مردم برای دریافت وام با سود مصوب را به سخره می گیرند ◄

مطالب مرتبط
بنر