10 نکته برای داشتن یک رزومه ی خوب

يكشنبه ، 23 شهریور 1393 ، 05:56


داشتن یک رزومه ی خوب اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم. مهارتها و تجربیات برای دست یابی به یک فرصت شغلی لازم است اما موفقیت در مصاحبه های استخدامی و داشتن یک رزومه ی خوب نیز از عوامل مهم برای دست یافتن به یک فرصت شغلی مناسب است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر رزومه ها دارای مشخصات فردی، تحصیلات، تجربیات، مهارتها و... هستند.


1-یک رزومه ی خوب نباید خیلی طولانی و نباید خیلی خلاصه باشد چون کارفرمایان اغلب مدت کوتاهی را به مطالعه ی رزومه ها اختصاص میدهند بنابراین همیشه سعی کنید یک رزومه ی کامل و استاندارد داشته باشید.


2-از فونت و سایز استاندارد برای رزومه ی خود استفاده کنید چون فونتهای فانتزی برای رزومه مناسب نیستند. رنگ نوشته ها نیز باید مشکی باشد و حتما هم رزومه باید تایپ شده باشد که با استفاده از نرم افزار ورد میتوانیم یک رزومه ی خوب و استاندار را تهیه کنیم.


3-برای تجربیات کاری حتما باید مدت زمان و تاریخ درج شود مثلا مدت زمانی که در کار و شغلی مشغول به کسب تجربه و مهارت بوده ایم. همچنین همیشه باید تاریخ مدت زمانی را که در کار و مشاغل مختلف تجربه کسب کردیم به ترتیب بنویسیم.


4-برای تحصیلات نیز مدت زمان و تاریخ اخذ مدرک اهمیت دارد ممکن است در زمینه های مختلف تحصیلی مدارک مختلفی را کسب کرده باشید بنابراین میتوانید آنها را در قسمت تحصیلات یادداشت کنید.


5-مهارتها اهمیت بسیار زیادی دارند. مهارت کار با نرم افزارهای مختلف مخصوصا نرم افزارهای آفیس و نرم افزارهای حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


6-اگر دوره های کارآموزی را نیز گذرانده اید و تجربه و مهارت کسب کردید میتوانید آنها را در رزومه ی خود یادداشت کنید.


7-رزومه ها باید تایپ شده باشند و اگر لازم بود تا آنها را پرینت بگیرید حتما از برگه ی A4 استفاده کنید و آن را در یک کاور قرار دهید تا تمیز و پاکیزه باشند.


8-اگر تجربه ی کاری مختلف دارید حتما نوع کار، محل کار، و وظایف و مسئولیت هایی را که داشتید در رزومه بنویسید.


9-ترجیحا سعی کنید از کلمات و عبارات کوتاه برای نوشتن رزومه ی خود استفاده کنید استفاده از جملات طولانی معمولا باعث میشوند تا رزومه ی شما طولانی تر شود بنابراین تا حد امکان خلاصه نویسی کنید.


10-رزومه باید کامل باشد بنابراین مشخصات فردی، مدارک تحصیلی، تجربیات کاری، مهارت های کاری و... همگی باید به صورت مرتب و مجزا در رزومه نوشته شوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► زمزمه افزایش وام خودرو
نحوه تعامل فعالان بازار ارز ◄

مطالب مرتبط
بنر