4 نکته برای طراحی کاتالوگ ها

دوشنبه ، 24 شهریور 1393 ، 12:02


کاتالوگ ها و بروشورها انواع مختلفی دارند و در شکل ها و اندازه های مختلفی طراحی میشوند. از کاتالوگ ها برای بازاریابی محصولات و خدمات مختلف استفاده میشود. بازاریابی و تبلیغات به فروش بیشتر محصولات و کالاها کمک میکند بنابراین از انواع مختلفی از روش های بازاریابی برای معرفی و فروش محصولات استفاده میشود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کاتالوگ ها برای معرفی کالاهای خوراکی، آرایش و بهداشتی، خدمات و... مورد استفاده قرار میگیرند. کاتالوگ یکی از روش های تبلیغات است که برندها و تجارت های مختلف از آن برای معرفی محصولات خود استفاده میکنند.

 

 

1-کاتالوگ ها طراحی متفاوتی دارند و برای معرفی یک محصول و ویژگی های آن به مصرف کنندگان و مشتریان مورد استفاده قرار میگیرند بنابراین طراحی کاتالوگ ها باید به گونه ای خلاقیت و تنوع داشته باشد تا مشتریان بیشتر برای خرید تشویق شوند. هر چقدر که طراحی کاتالوگ ها کیفیت و خلاقیت بیشتری داشته باشد بیشتر مورد توجه مشتریان قرار خواهد گرفت. استفاده از رنگ های مختلف و طراحی با کیفیت میتواند خلاقیت را د کاتالوگ ها ایجاد کند.


2-کاتالوگها هر محصول و ویژگی های آن را به مشتریان معرفی میکنند یک کاتالوگ خوب باید با محتوی خوب بتواند یک محصول را به طور کامل به مشتریان معرفی کند ویژگی های و مزیت های یک کالا محتوی مورد استفاده در کاتالوگ ها است. معرفی محصولات و مزیت های یک کالا و انواع مختلف آن در شکل های متفاوت از محتوی مورد استفاده در کاتالوگ است.


3-کاتالوگ ها شکل های مختلفی دارند و در اندازه های گوناگون طراحی میشوند یک کاتالوگ خوب با داشتن شکل و اندازه ی استاندارد باید به گونه ای بتواند یک محصول را به مشتریان معرفی کند. فرمت، شکل کاتالوگ، شماره ی صفحات، استفاده از رنگ ها و... از جمله مواردی است که میتواند کیفیت یک کاتالوگ را افزایش دهد. استفاده از طراحی های جدید و رنگ آمیزی ها برای کاتالوگ ها اهمیت زیادی دارد.


4-تصاویر نیز در طراحی کاتالوگ ها مورد استفاده قرار میگیرند. تصاویر محصولات و کالاها در اندازه های مختلف با کیفیت خوب در کاتالوگ ها استفاده میشود تا علاوه بر محتوی مصرف کنندگان بتوانند شکل محصول و کالا را مشاهده کنند بنابراین چاپ کاتالوگ با کیفیت خوب اهمیت زیادی دارد. تصاویر نیز با توجه به اندازه ی کاتالوگ مورد استفاده قرار میگرد استفاده از تصاویر محصولات در کاتالوگ ها بسیار مهم است چون مصرف کنندگان میتوانند قبل از خرید انواع مختلفی از یک کالا را مشاهده کنند و با توجه به ویژگی های آنها خرید کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► گول دروغ های کسب درآمد از اینترنت را نخورید
نحوه جاسوسی آمریکا از شرکت‌های اینترنتی ◄

مطالب مرتبط
بنر