هزینه یک شب اقامت در مشهد

سه شنبه ، 25 شهریور 1393 ، 11:40

وی یادآور شد: مسافران هم می‌توانند از طریق شماره‌های اعلام شده در هتل‌ها شکایات خود را به اتحادیه اطلاع دهند و تا 15 دقیقه پس از اعلام شکایت به اتحادیه، بازرس و کارشناسان ما برای رسیدگی در محل حضور می‌یابند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: میانگین نرخ اسکان در مشهد از 50 هزار تومان در هتل‌های یک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌های 5 ستاره برای اتاق‌های معمولی دو نفره با صبحانه است.

 

محمد قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرخ هتل‌های شهر مشهد و کاهش و یا افزایش این نرخ‌ها در فصول مختلف سال، گفت: نرخ‌ها در دوره یک ساله کامل و ثابت است و هیچ یک از هتل‌داران نمی‌توانند در فصول خاص این نرخ را افزایش دهند مگر اینکه به دلیل خدمات ویژه خود، تقاضای افزایش نرخ داده و این تقاضا در کمیته نرخ‌گذاری اتحادیه بررسی شود.

 

وی اضافه کرد: اینکه نرخ هتل‌ها پس از ایام پیک کاهش می‌یابد، به این دلیل است که برخی از آنها براساس شرایط بازاریابی به مسافران خود امتیازاتی داده و یا تخفیف‌هایی اعمال می‌کنند.

 

قانعی گفت: براساس نرخ اعلام شده، میانگین نرخ اسکان از 50 هزار تومان در هتل‌های یک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌های 5 ستاره برای اتاق‌های معمولی دو نفره با صبحانه است که اگر اتاق‌ها برای تعداد افراد بیشتری درنظر گرفته شود و یا به صورت سوئیت و ویژه باشد قیمت‌ها با این نرخ متفاوت است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هتلی که در قالب تاریخی و میراثی در مشهد فعالیت کند، وجود ندارد و با توجه به اینکه هتل‌های قدیمی جذابیت چندانی نداشتند بازسازی نشده‌اند. اینکه هتلی تاریخی در شهر اصفهان فعالیت خاص دارد به دلیل وجود تعداد کم این گونه هتل‌ها در آن شهر است که موجب رزرو طولانی مدت آن می‌شود.

 

قانعی با بیان اینکه تنوع اماکن اقامتی در مشهد زیاد است و امکانات جانبی هتل‌های مشهد در سطح عالی است، افزود: در حال حاضر 8 هتل 5 ستاره و ممتاز و تعداد زیادی هتل‌های 1 تا 4 ستاره در شهر مشهد در حال فعالیت است که هتل‌های همای یک و دو پارس، پردیسان، قصر طلایی، ‌درویشی، قصر الماس و مدینه‌الرضا هتل‌های 5 ستاره و ممتاز مشهد به شمار می‌روند.

 

وی اظهار کرد: در نظرسنجی و بررسی‌های به عمل آمده در سطح هتل‌های مشهد در سال‌جاری، تاکنون مورد خاصی از نظر شکایات و یا تخلف مشاهده نشده و تنها یک یا دو هتلی که در برخی از زمینه‌ها دچار ضعف بوده‌اند، مورد تنزل درجه قرار خواهند گرفت.

 

قانعی از امکانات تفریحی و ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، فضاهای بزرگ برای برگزاری مراسم و میهمانی و نیز همایش و بازارهای خوب اطراف هتل‌ها به عنوان امکانات جانبی مطلوب و مناسب در هتل‌های شهر مشهد نام برد.

 

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شاید برخی هتل‌های ما در مقایسه با سایر کشورها از کمبود امکانات برخوردار باشند که دلیل آن مسائل دینی و امکانات خلاف اخلاق و فرهنگ ما در هتل‌های آن کشورها است. امکانات جانبی هتل‌های مشهد با استانداردهای بین‌المللی و در سطح عالی مطابقت داشته و کم‌نظیر است.

 

قانعی با اشاره به نرخ هتل، ضعف در ارائه خدمات و نظافت و بهداشت به عنوان تخلفات احتمالی در هتل‌ها گفت: با توجه به اینکه نظارت و بازرسی‌های دائمی و دوره‌ای از هتل‌های سطح استان انجام می‌شود، خوشبختانه تخلف خاصی را شاهد نبوده‌ایم.

 

وی یادآور شد: مسافران هم می‌توانند از طریق شماره‌های اعلام شده در هتل‌ها شکایات خود را به اتحادیه اطلاع دهند و تا 15 دقیقه پس از اعلام شکایت به اتحادیه، بازرس و کارشناسان ما برای رسیدگی در محل حضور می‌یابند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► حذف یارانه پردرآمدها قطعی است
80 میلیون وام بگیرد 170 میلیون پس بدهید ◄

مطالب مرتبط
بنر