چگونه در دوران تحصیل هزینه های خود را مدیریت کنیم؟

شنبه ، 29 شهریور 1393 ، 13:18


هزینه ها در دوران تحصیل در دانشگاه متفاوت هستند اما میتوان این هزینه ها را مدیریت نمود. استفاده از یک برنامه ریزی خوب به ما کمک میکند تا در دوران تحصیل بتوانیم هزینه های مختلف مثل خرید کتاب، هزینه های رفت و آمد و... را مدیریت کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برنامه ریزی در زندگی اهمیت زیادی دارد چون با استفاده از آن میتوان نظم بیشتری را در انجام کارهای روزانه و یا در کسب و کار و شغلی که داریم ایجاد نمود. همچنین برنامه ریزی مالی نیز برای مدیریت هزینه ها و صرفه جویی اهمیت زیادی دارد بنابراین برای اینکه بتوانیم در زمان تحصیل در دانشگاه هزینه های خود را مدیریت کنیم به یک برنامه ریزی خوب نیاز داریم.


داشتن یک شغل نیمه وقت به ما کمک میکند تا در کنار تحصیل درآمدی هر چند اندک داشته باشیم. در این صورت بهتر میتوانیم مایحتاج مورد نیاز خود مثل کتاب، لپ تاپ و یا لوازمی را که در رشته ی تحصیلی خود به آن نیاز داریم تهیه کنیم.


همچنین یک شغل نیمه وقت در دوران تحصیل به ما کمک میکند تا در زمان فارغ التحصیلی بهتر بتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم. اغلب برای کاریابی نیاز به تجربیات و مهارتها است اما اگر در دوران تحصیل بتوانیم تجربیات کاری را بدست بیاوریم در زمان فارغ التحصیلی راحت تر میتوانیم یک فرصت شغلی خوب را پیدا کنیم.


داشتن شغل نیمه وقت باعث میشود تا در کنار تحصیل و کسب علم و دانش بتوانیم مهارتهای لازم برای داشتن یک کسب و کار خوب را نیز بدست بیاوریم. برای تهیه ی کتاب های مورد نیاز خود همیشه از بن و کارتهای تخفیف استفاده کنید. همچنین استفاده از کتاب هایی که در کتابخانه ها هستند نیز میتواند به ما کمک کند تا برخی از کتاب های مورد نیاز خود را ار کتابخانه ها قرض بگیریم.


استفاده از حمل و نقل عمومی یک از مهمترین چیزهایی است که به صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد کمک میکند. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی میکنیم. با استفاده از حمل و نقل عمومی سریع تر و راحت تر و با هزینه ی کمتر میتوانیم خود را به محل تحصیل برسانیم.


داشتن یک حساب پس انداز نیز به ما کمک میکند تا بتوانیم پول های خود را پس انداز کرده و در مواقع ضروری و یا برای خرید وسایل و لوازمی که در رشته ی تحصیلی خود به آن نیاز داریم از آن استفاده کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► عکسی جالب از مهندسی پیچیده اولین زیپ جهان!
افزایش 20 درصدی قیمت مسکن در هر سال ◄

مطالب مرتبط
بنر