کدام شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حقوق بیشتری به کارکنان خود می دهند؟

يكشنبه ، 30 شهریور 1393 ، 11:56

شرکت های بزرگ تکنولوژی و فناوری معمولا از نظر مالی تا جای ممکن کارکنان خود را پشتیبانی می کنند و حقوق های خوبی به آنها پرداخت می کنند.

همیشه یکی از داغ‌ترین و پر حاشیه‌ترین مسائلی که در مورد شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مورد بحث قرار می‌گیرد میزان حقوقی است که کارکنان آن دریافت می‌کنند.

 

البته کاملاً مشخص است که شرکت‌های بزرگ فناوری و تکنولوژی هوای کارکنان خود را دارند و تا جای ممکن آن‌ها را از لحاظ مالی تأمین می‌کنند.

 

برای مثال گفته می‌شود برخی از مهندسین ارشد در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حقوق پایه سالانه 160 هزار دلار دارند وعلاوه بر آن مزایای زیادی نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. برخی کارآموزان در این شرکت ها ماهانه 7000 دلار حقوق دریافت می‌کنند که در سال به 85 هزار دلار می‌رسد.

 

وبسایت Glassdoor در زمینه رتبه بندی مشاغل بر اساس فاکتورهای مختلف مانند رضایت کارکنان، میزان حقوق و... فعالیت می‌کند.

 

در ادامه مطلب قصد داریم به کمک اطلاعات موجود در این وب سایت شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه فناوری و تکنولوژی که بیشترین میزان حقوق را به کارکنان خود می‌دهند معرفی کنیم.

 

بدین منظور در مورد هر شرکت دو عنوان شغلی (تکنسین فنی ارشد و مهندس نرم افزار) را در نظر گرفته و میزان حقوق دریافتی آنها را در شرکت‌های متفاوت با هم مقایسه می‌کنیم.

 

Salesforce.com

 

دفتر اصلی شرکت سلزفورس در سانفرانسیسکو کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت آن در حوزه ارائه خدمات رایانش ابری به شرکت‌های بزرگ و کوچک برای ارتباط بهتر با مشتریان است.

 

میزان حقوق سالانه نایب رئیس: 319 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه تکنسین فنی ارشد: 130 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 112 هزار دلار

 

 

 

eBay

 

مقر اصلی شرکت ای بی در سن خوزه کالیفرنیا قرار دارد. لی بی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین وب سایت‌های خرید و فروش محصولات دست دوم است. بدین صورت که کاربران کالاهای خود را در این وبسایت با قیمت مورد نظر به حراج می‌گزارند.

 

میزان حقوق سالانه نایب رئیس: 320 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه تکنسین فنی ارشد: 178 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 120 هزار دلار

 

 

 

اپل

 

شرکت اپل که مقر اصلی آن در کاپرتینوی کالبفرنیا است دیگر احتیاجی به معرفی ندارد. یکی از محبوب‌ترین و بزرگ نرین شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر و گجت های همراه با تمرکز بر روی طراحی لوکس و کیفیت ساخت بالا.

 

میزان حقوق سالانه مدیر ارشد: 255 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مدیر تولید و توسعه: 180 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 110 هزار دلار

 

 

 

اینتل

 

مقر اصلی شرکت اینتل در سانتل کلارا کلایفرنیا آمریکا قرار دارد. ایتتل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات رسانا و نیمه رسانا و به طور کل قطعات کامپیوتری است. مهم‌ترین محصول این شرکت پردازنده ای مشهور اینتل هستند که قلب تپنده بسیاری از کامپیوترها در سرتاسر دنیا را تشکیل می‌دهند.

 

میزان حقوق سالانه مدیر مهندسی نرم افزار: 231 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مدیر ارشد: 170 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 97 هزار دلار

 

 

 

کوالکام

 

مقر اصلی شرکت کوالکام در سن دیگو کالیفرنیا قرار دارد و عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید تجهیزات نیمه رسانا و چیپ ست‌های الکترونیکی است. مهم‌ترین محصول این شرکت پردازنده‌های اسنپدراگون است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمندو تبلت های امروزی از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

میزان حقوق سالانه مدیر مهندسی سخت افزار: 222 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندسی سیستم: 183 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 88 هزار دلار

 

 

 

گوگل

 

مقر اصلی این شرکت محبوب و معروف در مانتین ویو کالیفرنیا قرار داردو درست مانند اپل نیازی به معرفی ندارد. اصلی‌ترین سرویس شرکت گوگل موتور جستجوی پیشرفته آن در کنار خدمات دیگر مانند ایمیل و.. است. سیستم عامل اندروید نیز متعلق به شرکت گوگل است.

 

میزان حقوق سالانه مدیر بازاریابی: 288 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه تکنسین فنی ارشد: 256 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 118 هزار دلار

 

 

 

فیسبوک

 

دفتر اصلی شرکت فیسبوک در منلو پارک کالیفرنیا قرار داد. و بزرگ‌ترین تمرکز آن بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک با بیش از میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا است. عمده درامد شرکت فیسبوک از طریق تبلیغات آنلاین کسب می‌شود.

 

میزان حقوق سالانه مدیر مهندسی نرم افزار: 191 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مدیر IT: 163 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 118 هزار دلار

 

 

 

توئیتر

 

دفتر اصلی شرکت توئیتر در سانفرانسیسکو کالیفرنیا قرار دارد. اصلی‌ترین سرویس شرکت توئیتر پلتفرم اجتماعی – رسانه ای توئیتر است که توسط آن کاربران می توانند پیام‌هایی با حداکثر 140 کارکتر در اکانت خود ارسال کنند. عمده درامد توئیتر نیز مانند شرکت فیسبوک از طریق تبلیغات آنلاین کسب می‌شود.

 

میزان حقوق سالانه مهندس ارشد: 179 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 166 هزار دلار

 

میزان حقوق سالانه مهندس نرم افزار: 121 هزار دلار

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► ۶ میلیون بیکار در ایران
ایجاد شعب تخصصی قانون کار در مراجع قضایی ◄

مطالب مرتبط
بنر