زنانی که از خانه اقتصاد دنیا را اداره می کنند

پنجشنبه ، 3 مهر 1393 ، 09:37

 

زنان خانه دار معمولا از سوی برخی دست کم گرفته می شوند و حتی بعضی وقت ها خیلی از ما هم می پرسیم خوب مگه چکار می کنن!!

به گزارش بانکی دات آی آر، زنان نقش مهمی در اقتصاد کشور ها و عرصه جهانی  ایفا می کنند ، مثلا زنان چینی با کار در منزل و تولید بسیاری کالاهای  متنوع از خانه جهان را اداره می کنند.

اگر بخواهیم جامعه زنان را به سه بخش تقسیم کنیم، می توان گفت بخشی از آن ها در جامعه مشغول به کار هستند و بخشی در خانه هستند و خانه داری می کنند و هیچ کار اقتصادی دیگری نمی کنند و در نهایت قشری که در خانه کار اقتصادی می کنند.

نباید که حتما برای کار کردن باید بیرون برویم، خیلی از خانم هایی که در جامعه حضور پیدا نمی کنند به اقتصاد کشور خیلی خوب می توانند کمک کنند، حالا تنها لازم نیست که کارمان فقط پرورش گل، گل آرایی، بافتنی، خیاطی باشد، بهتر است، اگر از سواد خوبی هم برخوردار هستیم در تکمیل قطعات الکترونیکی در خانه کمک کنیم و به جامعه ارایه و عرضه کنیم.

 

 

همچنین کار های خانگی این روزها در سراسر جهان طرفداران خاص خودشان را دارند از زنان خانه دار که دوست دارند اوقات بیشتری را در کنار همسر و فرزندانشان بگذرانند تا افرادی که دوست ندارند برای دیگران کار کنند همه به دنبال کارهای خانگی و پردرآمدند.

با شناخت ضرورت ها و نیازهای جامعه هر فردی می تواند به صورت خود جوش اقدام به تولید در خانه نماید. تولید در خانه به آن معنا نیست که حتما بنیادی از تولید کننده حمایت کند! هر چند که اگر چنین بنیادی پشتیبان تولید کنندگان خانگی باشد قطعا پیشرفت بیشتری را در این مسیر شاهد خواهیم بود، اما به هر حال برای تولید کافی است به توانایی و وسایل و ابزار مورد نیاز خود فکر کرده و سپس در جهت به انجام رساندن اقدام نمایید.

آنچه که در تولید خانگی مهم است، در نظر گرفتن علاقه و استعداد و سرمایه اولیه است. با توجه به آنچه که بیان شد می توان نتیجه گرفت، کار یا تولید در منزل پدیده ای نیست که نیازمند سرمایه اولیه هنگفتی باشد. بلکه می توان اولین کار را با وسایل موجود در خانه کلید زد.

به خاطر داشته باشید که در کارهای تولیدی ابتدا باید مدتی را به تولید و پس از گذشت چند ماه به سود و بازدهی آن فکر کرد. مطمئنا شما می توانید یک تولید کننده سود آور هم برای خانواده و هم برای اجتماعتان باشید.

اگر واقعا به این موارد علاقمند هستید می توانید با کمک دوستان و همسایگانتان تشکیل یک گروه آموزشی بدهید و علاوه بر کاآفرینی درآمد زایی کنید. اگر به کار باغبانی و گل کاری علاقمندید و فضایی برای انجام آن دارید می توانید یک گلخانه ی کوچک را تاسیس کنید. اگر به کار آشپزی علاقمندیدی میتوانید غذاهای خانگی بپزید و در مناسبت های خاص سفارش بگیرید.

والدین همیشه دوست دارند تا فرزندانشان را با مهارت های مختلف  اگر موسیقی را می نوازید و یا تسلط به زبان های خارجی دارید برای کودکان کلاس های آموزشی بگذارید خیلی ساده می توانید این مهارت ها را در منزل به کودکان آموزش دهید.

اگر در مدیریت قوی هستید می توانید مراسم های ازدواج، تولد و سالگردهای مختلف را مدیریت کنید و برنامه ریزی اش را به عهده بگیرید. اگر روحیه ی کارآفرینی دارید به ساخت و طراحی زیورالات و جواهرات بپردازید با این کار در منزل می توانید به امورات خود نیز رسیدگی کنید.

این ها فقط یک سری پیشنهاد ساده و دم دستی است خودتان فکر کنید این دنیا نهایتی ندارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► رشد اقتصادی فصل اول93 به 4.6درصد رسید
آموزش و پرورش دنبال استخدام جدید نیست ◄

مطالب مرتبط
بنر