خطرناکترین بخش داستان هدفمند کردن یارانه ها

پنجشنبه ، 3 بهمن 1387 ، 14:15

 

سعید لیلاز ، کارشناس مسائل اقتصادی  عمده ترین نگرانی کارشناسان اقتصادی، از ناحیه لایحه هدفمند کردن یارانه ها را اصرار دولت به پرداخت و توزیع پول در جامعه دانست و گفت: اینکه بخواهیم پولی با این حجم در جامعه تزریق کنیم و یارانه ها را یک شبه و به یکباره حذف کنیم، خطرناکترین بخش داستان لایحه دولت است.

لیلازهمچنین کسری 20 الی 25 میلیارد دلاری بودجه سال آتی به خاطر کاهش قیمت نفت را موضوعی دانست که به نگرانی های ناشی از اصرار دولت بر پرداخت یارانه ها به صورت نقدی می افزاید.

وی با بیان اینکه با هدفمند کردن یارانه ها مخالف نیست و معتقد است نباید یک لحظه هم در این موضوع تاخیر کرد، افزود: با این حال آنچه مهم است دقت و بررسی کارشناسانه این موضوع است. امری که به اعتقاد من دولت به آن توجهی نداشته و از سر کم توجهی با آن برخورد کرده است.

این کارشناس اقتصاد ادامه داد: من متاسفم دولتی که سه سال فرصت برای تحقق اهداف برنامه چهارم را از دست داد و بر خلاف هدفمند کردن یارانه ها و برنامه چهارم حرکت کرد، حالا چطور بر پرداخت پول به مردم و حذف یکباره یارانه ها اصرار دارد؟

وی بروز مشکلات اجتماعی و امنیتی را از تبعات اجرای هدفمند کردن یارانه ها به سیاق دولت نهم دانست و و گفت: وقتی از ناحیه تزریق گسترده پول در جامعه تورم ایجاد شد و دولت از عهده کنترل آن برنیامد، آنگاه تبعات اجتماعی و امنیتی را شاهد خواهیم بود.

منبع: سایت خبری فردا

► واحد پول ايران با 2500 سال تمدن:ريال پرتقالي، تومان مغولي..!
سيستم بانكى به ازاى هر ۶.۳ فقره كارت يك خودپرداز دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر