سيستم بانكى به ازاى هر ۶.۳ فقره كارت يك خودپرداز دارد

شنبه ، 5 بهمن 1387 ، 10:43

متوسط نسبت كارت به خود پردازدر سيستم بانكى به ۳هزار ۶۲۲ فقره رسيد . به گزارش خبرنگارمامتوسط نسبت كارت به خودپرداز سيستم بانكى درآذرماه سال جارى به ۶۲۲.۳ فقره، متوسط نسبت كارت به پايانه فروش به ۷۸ فقره و متوسط نسبت كارت به پايانه شعب در اين مدت به يك هزار و ۶۸۵ فقره رسيده است.

شايان ذكر است نسبت كارت به خودپرداز از مجموع كارت هاى نقدى (كارت برداشت) بخش بر تعداد خودپردازها به دست مى آيد و شامل كارت هاى اعتبارى و خريد نمى شود.

همچنين نسبت كارت به پايانه فروش نيز از مجموع همه كارت هاى صادره بانك ها بخش بر تعداد كل پايانه هاى فروش نصب شده به دست مى آيد. همچنين نسبت كارت به پايانه شعب از مجموع كارت هاى برداشت و اعتبارى صادر شده بانك بخش بر تعداد كل پايانه هاى شعب نصب شده آن به دقت آمده است.

آمارهاى رسمى بانك مركزى نسبت كارت به خودپرداز در بانك اقتصاد نوين را ۳ هزار و ۹۶۱ فقره، در بانك پارسيان ۴ هزار و ۵۶۷ فقره، بانك پاسارگاد ۲ هزا رو ۳۳۱ فقره، در بانك تجارت ۲ هزار و ۵۹۱ فقره، در بانك توسعه صادرات يك هزار و ۱۱۶ فقره، در بانك رفاه يك هزار و ۵۷۲ فقره، در بانك سامان ۳ هزار و ۶۳۳ فقره، در بانك سپه ۵ هزار و ۸۸۳ فقره ذكر مى كند.

 اين گزارش مى افزايد: اين نسبت در پايان آذرماه سال جارى در بانك سرمايه ۷۰۴ فقره، بانك صادرات ۳ هزار و ۷۲ فقره ، بانك صنعت و معدن ۵۲۸ فقره، در بانك كارآفرين يك هزار و ۱۸۹ فقره ودر بانك كشاورزى ۶ هزار و ۶۸۰ فقره بوده است. آمارهاى رسمى بانك مركزى نسبت كارت به خود پرداز بانك مسكن را يك هزار و ۸۸۵ فقره واين شاخص را در بانك ملت ۲ هزار و ۸۵۸ فقره در بانك ملى ۳ هزار و ۸۶۸ فقره و در پست بانك ۱۷۲ فقره ذكر شده است.

بر پايه اين گزارش نسبت كارت به پايانه فروش در بانك اقتصادنوين در آذر ماه سال جارى ۲۹ فقره بوده است. اين شاخص در بانك پارسيان ،۴۱ در بانك پاسارگاد ،۱۵ در بانك تجارت،۱۷۷ در بانك توسعه صادرات ،۹۸ در بانك رفاه ۴۵۷ ، در بانك سامان ،۳۷ در بانك سپه ۸۲۹ ، در بانك صادرات ،۴۰ در بانك صنعت و معدن ،۶ در بانك كشاورزى ،۱۲۷ در بانك مسكن۱۳۲ ، در بانك ملت۷۸ و در بانك ملى ۶۶۹ فقره گزارش شده است. نسبت كارت به پايانه شعب در آذرماه سال جارى در بانك اقتصاد نوين ۳ هزار و۳۷۷ ، در بانك پارسيان ۵ هزار و ۴۶۳ ، در بانك پاسارگاد ۴ هزار و ،۷۵۹ در بانك تجارت ۲ هزا رو ،۶۷۷ در بانك توسعه صادرات ،۵۱۸ در بانك رفاه ،۷۲۲ در بانك سامان ۳ هزار و۶۳۲ ، در بانك سپه ۲ هزار و ،۱۹۱ در بانك صادرات يك هزار و ،۱۳۴ در بانك صنعت و معدن ،۵۰۵ در بانك كشاورزى ۶ هزار و ۷۹۲ ، در بانك مسكن يك هزار و ،۱۳۳ در بانك ملت يك هزار و ۴۷۳و در بانك ملى ۹۵۳ ذكر شده است.

آمارهاى رسمى بانك مركزى جمع كل متوسط پرداختى هر دستگاه خودپرداز در آذرماه سال جارى ۲ ميلياردو ۶۹ ميليون و ۷۸۸ هزار و ۵۵۴ ريال، متوسط مبلغ هر تراكنش ۳۶۲ هزا رو ۴۵۵ ريال و متوسط تعداد تراكنش هر دستگاه ۵ هزا رو ۷۱۰ فقره ذكر مى كند. بنابر اين گزارش متوسط مبلغ خريد هر دستگاه پايانه فروش در آذرماه در سيستم بانكى۶ ميليون و و ۵۹۰ هزار و ۲۵۰ ريال، متوسط مبلغ هر تراكنش دستگاه ۵۸۸ هزار و ۳۳۳ ريال و متوسط تعداد تراكنش هاى هر دستگاه  در ماه ۱۱۲ فقره ذكر شد.بر پايه اين گزارش متوسط مبلغ تراكنش هر دستگاه پايانه شعب در آذر ماه به يك ميليارد و ۲۹۸ ميليون و ۵۱۶ هزار و ۹۹۰ ريال، متوسط مبلغ هر تراكنش دستگاه به ۹ ميليون و و۹۴۹ هزار و ۶۵۶ ريال و متوسط تعداد تراكنش هر دستگاه در ماه يك هزار و ۳۰۵ فقره عنوان شد.

منبع: روزنامه ابرار اقتصادی

► خطرناکترین بخش داستان هدفمند کردن یارانه ها
وزیر نفت: ایرانی ها محرم نیستند ◄

مطالب مرتبط
بنر