نفت ۹۰ دلار شد

شنبه ، 19 مهر 1393 ، 13:36

قیمت نفت در معاملات دیروز جمعه ۱۶ سنت افزایش یافت و به ۹۰.۲۱ دلار در هر اونس رسید.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت های جهانی نفت دیروز هرچند در ساعات اولیه به پایین ترین سطوح در حدود 4 سال اخیر سقوط کرده بود، اما به دلیل پیش خریدهای آخر هفته در پایان معاملات روزانه با افزایش مواجه شد.
قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک دیروز با 2.5 درصد کاهش تا 83 دلار و 59 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از جولای 2012 تاکنون بود. نفت خام آمریکا دیروز به بیش از 20 درصد پایین تر از اوج قیمت در ماه ژوئن رسید. قیمت نفت برنت نیز در همان بازه زمانی با عقب نشینی 2.2 درصدی تا 88 دلار و 11 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از اول دسامبر 2010 تاکنون بود.
اما در ساعات پایانی معاملات دیروز قیمت ها به یکباره افزایش یافت. کارل لری، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به نظر می رسد که ما روند کاهشی را زیادی دست بالا گرفته ایم. تعداد زیادی از خریداران قبل از تعطیلات پایان هفته در حال پیش خرید هستتند.»
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در پایان معاملات دیروز با 16 سنت افزایش به 90 دلار و 21 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با 5 سنت افزایش در رقم 85 دلار و 82 سنت به کار خود پایان داد.
اما همچنان بسیاری روند کلی یمت نفت را کاهشی ارزیابی می کنند، زیرا علائم چندانی از قصد اوپک برای کاهش تولید در مواجهه با کاهش قیمت ها مشاهده نمی شود.
روز جمعه، عربستان اعلام کرد که میزان تولید خود را در ماه سپتامبر به میزان 100 هزار بشکه در روز افزایش داده است.
اوپک در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که  حجم تولید نفت عراق و لیبی نیز به رغم خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور افزایش یافته است. مجموع تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر 400 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 30.47 میلیون بشکه رسیده است.
تینا سالتودت، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هیچ نشانه ای از افزایش قیمت ها وجود ندارد. بازار آسیا با فزونی عرضه مواجه است. نشانه های بیشتر و بیشتری مشاهده می شود که اوپک این روزها همکاری خوبی ندارد و اگر این سازمان قصد کاهش تولید را نداشته باشد، این به نظر خوب نمی رسد.»

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► وعده‌های بانکی طیب‌نیا محقق نشد
چند نفر ثروتمند در ایران زندگی می کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر