5 روش مطمئن برای تجارت در زمان های دشوار

يكشنبه ، 20 مهر 1393 ، 14:04




در حال حاضر در بازرگانی جوی مبهم و نامعلوم حاکم است و در اکثر تجارت ها برای خارج شدن از تنگناها، راه های اشتباهی پیش گرفته می شود. معمولا معاملات را از سر می گیرند و منتظر پیشرفت اقتصادی می مانند. در چنین اقتصادی، بازاریابی مجدد مساوی خودکشی است. بهترین کار افزایش معاملات بدون افزایش حجم سرمایه است. این کار سرمایه شما را محافظت می کند و تجارت شما را در مقابل تهدیدهای رقیبان و سرمایه داران مقاوم می سازد; رقیبانی که از لغزش های شما برای سبقت گرفتن و ربودن مشتریان تان استفاده می کنند. در این مطلب پنج روش مطمئن برای معامله در زمان های دشوار ارائه شده، که مطمئنا از کاربرد آنها سود خواهید برد:



1) با مشتریان قدیمی خود معامله کنید: به آسانی می توان از مشتریان قدیمی استفاده کرد. گاهی با فرستادن یک پیغام یک تماس تلفنی یا صرف ناهار به اتفاق مشتری قدیمی، می توان دوباره رابطه تجاری برقرار کرد. اگر می خواهید از طریق emil یا mail با مشتری خود ارتباط برقرار کنید، می توانید یک پیشنهاد همکاری مجدد، تخفیف یا جایزه را همراه با درخواست معامله خود ارسال نمایید.
2) نمونه رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید: این روشی است که اغلب نادیده گرفته می شود، در حالیکه در تجارت جواب می دهد.
3) روی تبلیغات تمرکز کنید: عده ای فکر می کنند قرارگیری نام تجاری جلوی دید عموم یک روش معتبر تبلیغاتی است. بهتر است بجای آن، مطمئن شوید تبلیغات تان در بهترین مکان قرار گرفته تا خوانندگان آگهی، بتوانند با شما تماس بگیرند.
4) بگذارید مشتریان در گرفتاری ها به شما کمک کنند: تجارت مانند خیابان دوطرفه است. مشتریانی که در گذشته به آنها کمک کرده اید، خوشحال می شوند محبت شما را جبران کنند. اغلب، تنها کاری که باید انجام دهید، کمک خواستن است. برای تبلیغات خود و ارائه میزان فروش می توانید تصدیق نامه و یا آمار کار تهیه نمایید. راه دیگری که مشتریان می توانند به شما کمک کنند ارائه رضایت نامه است. اگر مشتری با نفوذی دارید که از همکاری با شما رضایت دارد، از او درخواست کنید نامه ای بنویسد و معامله با شما را به دیگران توصیه نماید. می توانید هزینه چاپ و پست چنین نامه ای را خودتان بپردازید و در صورت لزوم در نوشتن نامه هم کمک کنید.
5) به روابط درست با مشتریان توجه کنید: اگر فکر می کنید شما تنها کسی هستید که در حال حاضر نگران همه چیز است، اشتباه می کنید. اتفاقات اخیر باعث بی اعتمادی همه شده است. برای پیشرفت در بازار، معاملات خود را با اعتبار و اعتماد ویژه ای پیش ببرید و در مورد بدهکاری ها و طلبکاری های خود منصفانه برخورد نمایید. برای جلب رضایت مشتری، هر کاری می توانید انجام دهید. حتی اگر لازم بود، او را به رقیب خود معرفی کنید تا اگر فکر می کند شما بهترین گزینه برای انجام معامله نیستید، بتواند شرایط رقیب را با شرایط شما مقایسه کند. روابط درست و صادقانه در کوتاه مدت تاثیری ندارد اما شهرت در درستکاری و صداقت می تواند گنجینه ای گران بها برای آینده کاری شما باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ۴ ضرر بانک مرکزی از دریافت کارمزد از کارت‌خوان
پرداخت پول بدون کارت بانکی و کارتخوان ◄

مطالب مرتبط
بنر