مجسمه‌ ای از چک‌های بانکی! +عکس

پنجشنبه ، 24 مهر 1393 ، 08:46


ساخت این مجسمه 6 ماه طول کشیده و براون برای ساخت آن اول با بانک انگلستان در مورد استفاده از چک‌های بانکی مستعمل مذاکره کرده و اجازه گرفته است.

مجسمه‌ای که از چک‌های بانکی استفاده شده به ارزش یک میلیون پوند و بر اساس شخصیت یکی از آهنگ های گروه بیتلز «النور ریگبی» ساخته‌شده، به زودی در موزه لیورپول به نمایش درخواهد آمد.

به گفته یکی از مسئولین این موزه این تندیس 1.57 متری «بانوی کیف به دستی که در تنگدستی مرد» را نمایش می‌دهد.

 

خالق این اثر، لئونارد جِی. براون که اهل لیورپول است، می‌گوید قصد اون این بوده که به مردم نشان دهد پول تنها راه خوشبختی و خوشحالی نیست. به گفته براون الهام او برای ساخت این تندیس ، دیدن بانوی پیری در شهر هال(جایی که او هم اکنون زندگی می‌کند) که تعداد زیادی کیف را با خود حمل می‌کرده- بوده است.

ساخت این مجسمه 6 ماه طول کشیده و براون برای ساخت آن اول با بانک انگلستان در مورد استفاده از چک‌های بانکی مستعمل مذاکره کرده و اجازه گرفته است.

در نهایت چک های بانکی به مبلغی در حدود 300000پوند در قالب پالت‌های خرد شده به اون تحویل داده شد که او از آن ها برای پر کردن حفره قفسه سینه مجسمه استفاده کرده و باقیمانده آن را له کرده و به صورت قالبی به یک اسکلت فلزی متصل کرده است.

براون می‌گوید: "این تندیس برای این ساخته شده که به مردم نشان بدهد که پول تنها راه خوشحالی نیست و ما باید برای چیزی که داریم شکرگزار باشیم. مردم زیادی مثل النور ریگبی در هر شهر و روستایی هستند که بی کس و تنها زندگی می‌کنند و تنها اموال آخود در این دنیا را در کیف های زیادی که با خود همه جا حمل می کنند، نگه می‌دارند.

آهنگ «النور ریگبی» یکی از آهنگ های آلبوم Revolver گروه بیتلز بود که در سال 1966 منتشر شد. پل مک کارتنی گفته که او نام این آهنگ را از اسم النور بران که نوازنده گیتار آهنگ Help! بوده و نام Rigby & Evens Ltd، علامتی که او در سفری به بریستول دیده، ساخته است.

سنگ قبری به نام النور ریگبی در گورستان ولتون نزدیک کلیسایی که مک کارتنی برای اولین بار به جان لنون در سال 1957 معرفی شد، وجود دارد.

فوت و فن

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► تغییر جهت‌گیری سیاست وام مسکن
تویوتا با ارزش‌ترین برند خودرویی جهان شد ◄

مطالب مرتبط
بنر