جزییات جدید دستورالعمل استخدام در دستگاه‌های دولتی

چهارشنبه ، 7 آبان 1393 ، 13:32

 

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با اعلام جزییات جدید دستورالعمل استخدام در دستگاه‌های دولتی و تشریح دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه‌های اجرایی ، تاکید کرد: استخدام‌های رسمی و پیمانی فقط از طریق نشر آگهی و... انجام می‌شود.
محمود عسکری‌آزاد افزود: آیین‌نامه جدید، فرآیند استخدام را شفاف و ساده‌سازی و از تکرار آزمون استخدامی جلوگیری کرده، هرچند برای افراد بومی و ساکن در مناطق محروم مزیت‌هایی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: با توجه به سوال متقاضیان استخدام در دستگاه‌های اجرایی و تکلیف مقام‌معظم‌رهبری درخصوص استخدام براساس عدالت و با استناد به قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین‌نامه را به تصویب شورای توسعه مدیریت رساندیم که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. 
عسکری‌آزاد افزود: در چارچوب جدید پیش‌بینی شده که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی عهده‌دار این کار باشد و هرسال در دو مقطع شش‌ماهه در اردیبهشت و آبان‌ماه آزمون استخدامی برگزار کند.
وی گفت: هرسال براساس مجوزهایی که به دستگاه‌ها داده می‌شود، متناسب با مشاغل و محل جغرافیایی، میزان استخدام‌هایی که می‌خواهد صورت گیرد از طریق سامانه الکترونیکی به اطلاع عموم مردم می‌رسد. در این مدت نیازهای استخدامی، مشخص و اعتبارسنجی و امتحانات در دو مرحله انجام می‌شود. 
جانشین معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی گفت: افراد سه فرصت براساس یک مرحله آزمون در اختیار دارند و شاید متقاضی در مرحله اول استخدام شود، در غیر این صورت همان آزمون برای دوسال اعتبار دارد و بنابر نیاز دستگاهی استخدام می‌شود و نیاز به امتحان مجدد ندارد. متقاضی استخدام با یک امتحان تا مدت دوسال شانس پذیرش در یک دستگاه دولتی را دارد.
عسکری‌آزاد گفت: همچنین برای راحتی متقاضیان یک خوشه شغلی در نظر گرفته می‌شود که فرد می‌تواند در آن خوشه شغلی امتحان دهد. به‌طور مثال یک فرد در خوشه رشته‌های مدیریت، حسابداری و کشاورزی متناسب با شغل پیشنهادی در آزمون شرکت کرده که درصورت قبولی در دستگاه موردنظر پذیرفته می‌شود. افراد نیاز نیست برای هر دستگاه در امتحانات مکرر شرکت کنند.
وی تشریح کرد: استخدام افراد بومی و کسانی که در شهرستان‌ها متولد شده‌اند یا حداقل چهارسال در آن شهرستان اقامت داشته‌اند یا فرزندان کارمندانی که پدرشان در آن منطقه خدمت می‌کنند، از دیگر مزیت‌های پیش‌بینی‌شده در دستورالعمل نحوه جذب و استخدام در دستگاه‌های اجرایی است.  عسکری‌آزاد گفت: ضریب نمره امتحان افراد بومی 4/1است و 40درصد به آنان امتیاز داده می‌شود و اگر در سطح استان بخواهند استخدام شوند، ضریب امتحان آنان 2/1است. وی افزود: در برخی مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته متناسب با درخواست دستگاه‌ها تا صددرصد افراد بومی جذب می‌شوند و افراد در همان‌جا استخدام و خدمت می‌کنند و مشکل جذب نیرو در این مناطق رفع می‌شود. جانشین معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی گفت: امتحانات شامل مراحل عمومی و تخصصی و دروس عمومی نیز شامل ادبیات فارسی، هوش و انگلیسی است. نمره دروس عمومی 40درصد و دروس تخصصی 60درصد آزمون را تشکیل می‌دهد. مرحله بعد از امتحان، مصاحبه تخصصی و مصاحبه تشخیص مباحث رفتاری و سپس مرحله گزینش و بعد از آن هم استخدام فرد در دستگاه دولتی است.

منبع: تسنیم

► زمان تجدیدنظردر نرخ سود بانکی با افت نرخ تورم به کمتر از20 درصد فرا رسید
بانک‌های بنگاه‌دار جریمه می‌شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر