شناسایی مشاغل جدید و ایجاد اشتغال پایدار برای کارجویان

چهارشنبه ، 7 آبان 1393 ، 14:00

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از شناسایی مشاغل جدید و فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای کارجویان را مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری نام برد.
حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان تهران به عنوان قطب مهارت آموزی کشور دنبال می‌کنیم، شناسایی مشاغل جدید و برنامه‌ریزی برای استانداردنویسی این مشاغل است.
وی گفت: با توجه به عضویت وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سازمان بین المللی کار (ILO)، بیش از 60 کشور دنیا از استاندارد و مشاغلی که تعریف و شناسایی می‌کنیم، بهره‌برداری می‌کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش‌تر با کارآفرینان، از فراهم کردن بستر آشنایی کارآفرینان با آموزش‌های مهارتی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای کارجویان واحدهای تولیدی خبرداد.
خانپور گفت: درصددیم تا با گسترش ارتباط با اتحادیه‌ها، اصناف و واحدهای صنعتی در استان تهران، نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی را شناسایی کنیم.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات آزاد مهارتی در حرفه‌ها و رشته‌های مختلف با هدف توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی به جوانان جویای کار خبر داد.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران بیش از 80 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران را بخش خصوصی انجام می‌دهد از این رو سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای به رشته‌های درجه یک و تخصصی و توسعه آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► صرافان بدون مجوز فقط تا پنجم آذر مهلت دارند
زمان تجدیدنظردر نرخ سود بانکی با افت نرخ تورم به کمتر از20 درصد فرا رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر