12 بند برای رونق بازار سرمایه در ابلاغیه جدید دولت برای خروج غیرتورمی از رکود

يكشنبه ، 11 آبان 1393 ، 10:56

 

بانکی دات آی آر، راهکارهای مدیریت و تسویه بدهی‌های دولت، بهبود محیط کسب‌و‌کار و تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه از جمله مواردی هستند که در ابلاغیه‌ی جدید دولت برای خروج غیرتورمی از رکود آمده‌اند.
ابلاغیه جدید دولت برای خروج غیرتورمی از رکود با 12 بند ویژه برای رونق بازار سرمایه منتشر شد. در این مصوبه هیات دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرده است به‌منظور اجرای کامل سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، تکالیفی را با رعایت قوانین و با استفاده از اعتبارات مصوب اجرا کند.
براساس این مصوبه که اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور آن را به علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرده است، بخش‌هایی چون راهکارهای مدیریت و تسویه بدهی‌های دولت شامل 3 بند ابلاغی، بهبود محیط کسب‌وکار شامل 13 بند ابلاغی و تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه شامل 12 بند ابلاغی دیده می‌شود.
مهم‌ترین بندهای ابلاغی دولت را می‌توان شامل طراحی اوراق بهادار با پشتوانه وام‌های رهنی و غیررهنی به‌منظور استفاده بانک‌ها و موسسات اعتباری، تقویت بازار ثانویه اوراق بهادار از طریق معاملات اختیار معامله بر سهام، ایجاد سازوکار تعیین نرخ سود شناور مصون از تورم برای اوراق بهادار دولتی، استفاده از بورس کالا برای فروش املاک و مستغلات بانک‌ها، بازنگری در فهرست و میزان معافیت حقوق ورودی کالاهای مبادله مرزی برشمرد.

► 13میلیارد دلار مطالبات معوق ارزی
شرایط جدید انتخاب رییس بانک‌مرکزی تصویب شد ◄

مطالب مرتبط
بنر