بانک‌ها برای وصول معوقات همکاری نمی‌کنند

چهارشنبه ، 14 آبان 1393 ، 09:45
رییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی با بیان این‌که بانک‌ها همکاری چندانی با این شرکت برای وصول مطالباتشان ندارند عنوان کرد که در پنج سال فعالیت فقط 194 پرونده را به‌طور جدی مورد پیگیری قرار دادند.

سعید آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در فاصله سال‌های 1388 تا 1392 در مجموع 407 پرونده معوقات بانکی با رقم 820 میلیارد تومان به شرکت ساماندهی و وصول معوقات بانکی سپرده شده است.
وی افزود: از پرونده‌های دریافتی 213 مورد که حدود 675 میلیاد تومان مطالبات معوق را در بر می‌گیرد استرداد شده است، چرا که بانک‌ها علاقه‌مند بودند خودشان بخشی از پرونده‌هایشان را پیگیری کنند از این‌رو این تعداد را در اغلب موارد بعد از دریافت مشورت‌های کارشناسی از ما پس گرفتند تا روند بررسی آن را خود ادامه دهند.
آریان‌پور با بیان این‌که 194 پرونده بدهکار بانکی مورد بررسی 145 میلیارد تومان معوقات را شامل می‌شود، بیان کرد: این پرونده‌هایی که تا مرحله‌ی وصول آنها اقدام کرده‌ایم رقم بسیار ناچیزی را در مقابل آمار بالای معوقات بانکی نشان می‌دهد.
رییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی، بانک سپه را به عنوان بزرگ‌ترین مراجعه‌کننده در بین سایر بانک‌ها به این شرکت برشمرد و گفت: این در حالی است که از 194 پرونده‌ای که نزد ماست حدود 105 مورد به ارزش 193 میلیارد تومان به بانک سپه تعلق دارد که این بیانگر همکاری بسیار ناچیز سایر بانک‌ها با ما است.
وی اضافه کرد: بانک سپه در سال جاری 87 پرونده با مجموع عدد 51 میلیارد تومان در اختیار این شرکت قرار داده است.
آریان‌پور یادآور شد: بانک ملی از دیگر بانک‌های بزرگی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک همکاری بیش‌تری با این شرکت خواهد داشت، اما تاکنون پرونده این بانک را برای وصول پیگیری نکرده‌اند.
وی هم‌چنین در مورد مراجعه بانک مسکن به عنوان دیگر بانک بزرگ دولتی به شرکت ساماندهی معوقات بانکی گفت: این بانک از سهامداران ما است و قبلا چند پرونده در اختیار ما قرار داده بود که تمامی آن‌ها وصول شد، اما به‌طور کلی در این بانک برون‌سپاری چندانی انجام نمی‌شود، چرا که معتقدند منابع پرداختی آن‌ها بابت مسکن بوده و با ارزش است و از سویی دیگر وثایق آن‌ها از بین نمی‌رود و از لحاظ وصول با مشکل چندانی مواجه نخواهند بود.

► 24 آبان آغاز پذیره‌نویسی موسسه اعتباری آرمان
بایزید مردوخی مشاور وزیر کار شد ◄

مطالب مرتبط
بنر