سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیا شد

سه شنبه ، 20 آبان 1393 ، 09:46

بانکی دات آی آر: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پس از هفت سال با دستور رییس جمهوری احیا شد.
در جلسه دوشنبه شورای عالی اداری کشور که به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موافقت شد.
«محمد باقر نوبخت»؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در گفت‌و‌گویی در این باره اظهار داشت: شورای عالی اداری در جلسه بعدازظهر دوشنبه خود و در اجرای دستور رییس جمهور محترم موضوع «احیاء و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را تصویب کرد.
در این جلسه هم‌چنین مقرر شده است میزان اختیارات، صلاحیت‌ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و استانداری‌ها در جلسه مشترکی که بین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر کشور برگزار می‌شود، تعیین شود.
اسحاق جهانگیری این امر را مطالبه کارشناسان و صاحب‌نظران از دولت و رییس جمهور یاد کرده وافزوده است: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رییس جمهوری وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت توسعه‌ای هستند یک امر ضروری به شمار می‌شود.
به گفته جهانگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور است که همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه‌ریزی و اقتصاد برخوردار بوده است و پس از انحلال، بخش بالایی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت درست بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیای سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است، افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه‌ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.
جهانگیری پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ 24/4/1386 شورای عالی اداری درباره تشکیل دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و هم‌چنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان صاحب‌نظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع‌آوری و در جلسات آتی مطرح کنند.
در این جلسه وزرای کشور، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاون حقوقی رییس جمهور، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضای شورای عالی اداری نیز حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده بود. این سازمان در سال 1327 در ایران با هدف مراقبت و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و لوایح بودجه پایه گذاری شد. ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۶ به دستور محمود احمدی نژاد؛ رییس جمهور وقت، این سازمان منحل و وظایف آن به دو معاونت ریاست جمهوری به نام‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منتقل شد.

 

► بانک‌های ایران زمین و توسعه تعاون به سامانه وام ازدواج پیوستند
بانکی: پیش‌خوان روزنامه‌های اقتصادی امروز، 20 آبان 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر