لابی فیسبوک، مایکروسافت و اپل برای ممانعت از جاسوسی دولت آمریکا

دوشنبه ، 26 آبان 1393 ، 11:17
پایگاه خبری بلومبرگ از لابی آخر سال نمایندگان شرکت‌های فیسبوک، مایکروسافت و اپل به‌منظور وادار کردن سنای آمریکا به تصویب محدودیت‌های قانونی برای جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا از بلومبرگ، این شرکت‌ها می‌خواهند پیش از این‌که اکثریت جمهوری‌خواه کنترل سنا را به‌دست گیرد، این محدودیت‌های قانونی به تصویب برسد.
ائتلاف شرکت‌های اینترنتی و فناوری که گوگل و تویتر جزو آن هستند، هم‌چنین از لایحه‌ای حمایت می‌کند که مجلس سنای آمریکا قصد دارد در تاریخ 18 نوامبر به آن رای دهد. این لایحه آژانس امنیت ملی آمریکا را از جمع‌آوری انبوه آرس الکترونیکی مشترکان این شبکه‌های اجتماعی و دیگر جوامع الکترونیکی منع می‌کند.
بسیاری از این شرکت‌ها با اعلام این‌که این راه گریز، اجازه جمع‌آوری انبوه اطلاعات استفاده‌کنندگان اینترنت را می‌دهد، با لایحه‌ای که نمایندگان جمهوری‌خواه سنا از آن حمایت می‌کردند و در ماه مه به تصویب رسیده بود، مخالفت کردند.
شرکت‌های اینترنتی و فناوری آمریکا با واکنش‌های تند داخلی و بین‌المللی در زمینه جاسوسی دولت آمریکا روبه‌رو هستند که ممکن است با از بین رفتن برخی کسب‌وکارها به آنان زیانی به میزان 180 میلیارد دلار وارد آورد.

► رونمایی از 4 طرح جدید اشتغالی در دولت و 10 بسته شغلی برای بیکاران
بزرگ‌ترین‌ کارخانه طلای ایران افتتاح شد ◄

مطالب مرتبط
بنر