ارائه بسته‌های جدید مهارتی برای بیکاران

يكشنبه ، 2 آذر 1393 ، 10:50
معاون وزیر کار گفت: با هدف توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای فارغ‌التحصیلان بیکار و دانشجویان، طرح‌های جدیدی تدوین و به اجرا گذاشته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر کورش پرند گفته است، در راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد اشتغال موثر در جامعه به تسهیلات بانکی و انگیزه‌های پیش رونده تولید محصول (قبل از تولید، حین تولید و بعد از تولید) نیاز داریم.
معاون وزیر کار بیان داشت: با توجه به یکی از رویکردهای فنی و حرفه‌ای در استفاده درست از منابع انسانی و منابع مالی، کارآفرینان، مخترعان و مهارت آموختگان برتر و موفق در تجاری‌سازی با توجه به توانایی‌های علمی و مهارتی باید وارد چرخه تولید شوند تا با توکل به خدا، خودباوری در شکوفاسازی اهداف متعالی سازمان و اعتماد به نفس در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مدیریت مصرف منابع تملکی و جاری، هم‌چنین کاهش تلفات در این باره از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.
پرند اظهارداشت: مرد عمل آن است که در مشکلات و موانع کاری با خلاقیت و فکر نو اهداف کلی سازمان را با توجه به فضای مهارتی، به نحو شایسته جلو ببرد.
وی با اشاره به این موضوع که شبکه توزیع و فروش در کشور در حال حاضر سنتی است گفت: خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با داشتن بستر مناسب امکانات، تجهیزات و توانمندی های نیروی ماهر و متخصص دولتی و مراکز آموزشگاه های آزاد این ظرفیت را دارا است که خود بتواند یکسری از محصولات همچون پوشاک، موادغذایی، صیفی جات، پرورش آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره را به عنوان مصارف داخلی تولید نماید و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم محصولات تولیدی خود را با بسته بندی های مکانیزه صنعتی طبق استاندارد درآمدزایی نمایم.
این مقام مسئول در وزارت کار افزود: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای عشایر و روستائیان و مناطق محروم با تاکید بر اشتغال پایدار با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و حاشیه شهرنشینی با مشاغل کاذب تدوين شده است.
پرند درباره‌ی طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای فارغ‌التحصیلان بیکار و دانشجویان تاکید کرد: اين طرح با تاکید بر اشتغال پایدار با هدف مدیریت و ساماندهی مخترعان، کارآفرینان برتر، مهارت آموختگان موفق در تجاری‌سازی با رویکرد آموزش منجر به اشتغال طبق نیاز متقاضیان صنایع، صنوف و غیره آماده شده است.
وي اظهارداشت: طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش با هدف خودکفایی در مقابل تحریم‌ها و حمایت از تولیدات و محصولات داخلی در سطح ملی و فرا ملی در حال اجراست.
معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: هم‌چنین طرح توانمندسازی زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی، خود سرپرست، بی‌سرپرست و معتادان بهبودیافته در جامعه با هدف آموزش‌های مهارتی مشاغل خانگی، کسب درآمد و حمایت به اقتصاد خانواده با رویکرد عدم برگشت‌پذیری و امید به زندگی دوباره آنان در جامعه تدوين شده است.
پرند درباره‌ی افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها طبق برنامه‌ریزی منطقی و درست در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تمرکززدایی به میزان مصرف و صرفه‌جویی در حوزه‌هایی هم‌چون انرژی (آب، برق، گاز، تلفن و ...)، گرمایشی و سرمایشی، اینترنت و غیره موجب سوددهی بالایی خواهد شد که می‌توان بر کمیت و کیفیت تمامی منابع تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
این مقام مسوول در وزارت کار درباره اهمیت نظام پیشنهادات بیان داشت: شخصا طرح یا پروژه‌اي كه افراد با دانش و مهارت ارائه دهند و با بهینه‌سازی یا بهره‌وری منطقی به‌منظور بهبود مستمر در مسیر اقتصاد مقاومتی برای سازمان یا جامعه منفعت ملی یا فرا ملی داشته باشد، توجه خاص داشته و برای اجرای آن، ضمن حمایت تلاش خود را براي تحقق آن خواهم کرد.

► افزایش جدید در حقوق امسال منتفی شد/ سنوات کارگران به سال 94 کشید
بدهی 8000 میلیاردی سه بانک به بانک مرکزی ◄

مطالب مرتبط
بنر