مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع): ایجاد ارزش افزوده با توسعه کسب‌وکارهای کوچک

دوشنبه ، 3 آذر 1393 ، 10:20
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) توسعه کسب‌وکارهای کوچک را موجب پایداری مشاغل و ایجاد ارزش افزوده برای کشور دانست.
اصغر نوراله زاده به خبرگزاری ایسنا گفته است که شیوه کسب‌وکارهای کوچک به توانمندسازی افراد و تشکیل شبکه‌های بازار محور منجر می‌شود.
نوراله زاده درباره نقش صندوق مهر امام رضا (ع) گفته است: صندوق مهر امام رضا(ع) یکی از مجموعه موسساتی است که نیازهای مالی طرح‌های کارآفرینی و بازار محور را تامین می‌کند و با حمایت از مدل‌های کسب‌وکاری که پایداری مشاغل را به‌دنبال دارد تسهیلات را به شکل هدفمند توزیع و پرداخت می‌کند.
نوراله زاده تصریح کرد: در حال حاضر عمده طرح‌های صندوق کسب‌وکار محور و هم‌راستای برنامه‌های وزارت کار است. امروز کسب‌وکارهای کوچک در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی با اقبال و توجه بیش‌تری روبه‌رو شده و بر همین اساس با مطالعاتی که در این زمینه انجام دادیم تلاش کردیم تا از تجربیات این کشورها استفاده کنیم.
به گفته مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع)، تجربیات کشورهای دیگر با مدل‌های بومی کسب‌وکار ایران منطبق است و طرح‌های صندوق نیز در این راستا هدف‌گذاری و تصویب می‌شود.
وی در ادامه از شبکه‌سازی خوشه‌های کسب‌وکار در برخی روستاهای کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که با انجام شبکه‌سازی در برخی روستاهای کشور طرح‌های مورد نظر را پیاده‌سازی کنیم.
نوراله زاده از هدف‌گذاری 10 رشته فعالیت در سطح ملی خبر داد و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، جواهرسازی، کشاورزی، صنعت پوشاک، کیف و کفش و چرم، صنایع‌دستی و صنایع کوچک را از جمله این رشته فعالیت‌ها برشمرد.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع)، از خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به عنوان مناطق مورد هدف به‌منظور اجرای شبکه‌سازی نام برد.

► زنگ خطر بازار کار پس از مذاکرات ژنو
قیمت طلا به کدام جهت می‌رود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر