نوبخت: حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم در بودجه 94 افزایش خواهد یافت

پنجشنبه ، 6 آذر 1393 ، 08:05
بانکی دات آی آر: سخنگوی دولت در نشست خبری پس از جلسه هیات دولت، از افزایش حقوق کارمندان دولتی در بودجه 94 بر اساس نرخ تورم خبر داد و گفت: تمام مبالغ ارزی و دارایی‌های بلوکه شده‌ی ایران را به‌شکل اسکناس و نقد وارد کشور می‌کنیم.
جلسه هیات وزیران با حضور وزیر امور خارجه با موضوع مذاکرات اخیر وین برگزار شده بود. نوبخت در این باره گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای انجام دادند، هیات وزیران صمیمانه از فعالیت‌های ارزنده تیم هسته‌ای تشکر کرد.
وی با اشاره به آخرین آمار تورم که مرکز آمار ایران منتشر کرده است و نشان از کاهش تورم دارد، گفت: نرخ تورم سالانه به 17.6 درصد، نقطه به نقطه به 13.2 درصد و تورم ماهانه به 8 درصد تنزل یافته است.
این آمار در حالی است که به تعبیر نوبخت سومین سال تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر غربی‌ها تحریم‌های فلج کننده را پشت سر می‌گذاریم.
سخنگوی دولت درباره بررسی بودجه 94 که در جلسه امروز هیئت دولت انجام شد، گفت: بودجه 94 را به‌شکل عملیاتی و مبتنی بر عملکرد و رویکردهای اصلاح گرایانه تنظیم کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه بودجه 94 در هزینه‌های جاری، بودجه‌ای است که نهایت صرفه‌جویی را دارد، گفت: در این لایحه اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری 20درصد افزایش می‌یابد و سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی هم دنبال خواهد شد.
نوبخت همچنین درباره‌ی میزان افزایش حقوق کارمندان در بودجه 94 گفت: حقوق تمام کارمندان دولت به اندازه رشد تورم در سال 94 افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت با بیان اینکه یک سوم از تبصره های بودجه 94 در هیات وزیران به تصویب رسیده است گفت: اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب خواهد رسید.
نوبخت تاکید کرد نتیجه‌ مذاکرات وین قطعا منفی نیست و ادامه داد: اگر نتیجه این مذاکرات بد بود، ما سناریوی بدبینانه‌ای را که قبلا برنامه‌ریزی کرده بودیم اجرایی می‌کردیم. اگرچه وضعیت خوش‌بینانه‌ای که توافق کامل باشد نیز رخ نداده است. از این رو می‌توانیم بگوییم استمرار وضع موجود، هم گام رو به جلو است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: ما همچنان بر منافع ملی خود پافشاری می کنیم، با امید دست یافتن به توافقی که کاملا منافع ملی ما در آن تامین شده باشد.
نوبخت همچنین درباره‌ی آزادسازی درآمدهای ایران، گفت: 700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد و فرق شیوه استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات کالا دارد که عمده آن‌ها معطوف به کالاهای اساسی و دارو می‌شود اما این مبالغ ارزی را می‌توانیم به‌شکل نقد و اسکناس به داخل بیاوریم.
سخنگوی دولت با اشاره به علت تاخیر نسبت به دریافت درآمدهای بلوکه شده، گفت: علت تاخیر این بود که ما می‌خواستیم تمام این مبالغ ارزی را به‌شکل نقد داخل کشور بیاوریم و تمام این اسکناس‌ها در بانک مرکزی موجود است.

► لاریجانی: بخش اعظم اعتبارات بانکی باید به تولید اختصاص یابد
فوت‌وفن‌های سرمایه‌گذاری در بورس ◄

مطالب مرتبط
بنر