لاریجانی: بخش اعظم اعتبارات بانکی باید به تولید اختصاص یابد

پنجشنبه ، 6 آذر 1393 ، 08:12
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون راه افتادن تولید ملی مقاومت ملی شکل نمی‌گیرد گفت که بخش اعظم اعتبارات بانکی باید به تولید اختصاص یابد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار کرد: در شرایط امروز ایران بخش بانکی باید به تولید کشور کمک کند البته وضعیت منظم‌تر از گذشته شده اما باید همتی شود تا بخش اعظم اعتبارات بانک‌ها به تولید اختصاص یابد چرا که بدون راه افتادن تولید ملی مقاومت ملی شکل نمی‌گیرد.
وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی شود باید تولید رونق یابد و این منوط به این است که سمت‌گیری تسهیلات بانک‌ها به سمت تولید باشد.
رییس مجلس، اتکای بلاوجه به نفت را از دلایل آشفتگی اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: اگر ما نفت را برای توسعه به کار می‌بردیم عقلایی بود اما اینکه نفت را برای بودجه جاری صرف می‌کنیم بلایی است که اکنون دچارش هستیم. درواقع بودجه ریزی در کشور ما دچار آفت بوده و کم‌تر بخش‌های ما به دنبال این بوده‌اند که منابعی تولید کنند که تبدیل به درآمد شود، در حال حاضر، 80 درصد بودجه ، بودجه جاری است و چیز زیادی برای عمران کشور باقی نمانده خصوصا این شرایط در چند سال اخیر بدتر شده است.
رییس مجلس اقتصاد دولتی را از دیگر آسیب‌های نظام اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: این اقتصاد دولتی نتوانسته رقابت لازم را در کشور به وجود بیاورد، در حال حاضر بخش عمده کشاورزی و دامداری دست مردم است اما در صنعت و معدن زمینه دولتی شدن بسیار زیاد بوده و با وجود ابلاغ سیاست‌های اصل 44 چون این سیاست‌ها درست اجرا نشده تمرکز امور در دست دولت است، این بهره‌وری را پایین می‌آورد، رقابت را از بین می‌برد و درنتیجه تلاش برای افزایش کیفیت نیز اتفاق نمی‌افتد.
لاریجانی با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات اقتصادی گفت: دولت فعلی تا به حال راه‌های درستی برای حل مسائل دنبال کرده و روی هم رفته مسیری که دولت در مسائل اقتصادی طی می‌کند درست است. دولت تلاش می‌کند تلاطم‌های مهمی که داشته‌ایم کنترل شود.

► وزیر کار: آیین‌نامه جدید قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ابلاغ شد
نوبخت: حقوق کارمندان متناسب با نرخ تورم در بودجه 94 افزایش خواهد یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر