وزیر کار: آیین‌نامه جدید قانون مشاغل سخت و زیان‌آور ابلاغ شد

پنجشنبه ، 6 آذر 1393 ، 08:17
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ آیین‌نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: آیین‌نامه جدید بر اساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیئت دولت تصویب شده است.
وی در تشریح ویژگی‌های آیین نامه جدید اظهارداشت: به موجب این آیین‌‌نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان‌آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک‌سال و کم‌تر از آن در مشاغل غیرسخت و زیان‌آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه‌ خود پس از 20 سال بازنشسته شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به موجب آیین‌‌نامه جدید، مشکل کارگران بیمه شده مشمولی که به دلیل داشتن بیش از 10 روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه‌ای خود محروم می‌شدند، برطرف شده است.
ربیعی افزود: به موجب اصلاحیه انجام شده، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیش‌تر از یک‌سال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه‌ شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور باید حداقل 25 سال کار کند.
وی در عین حال افزود: به موجب آیین‌ نامه جدید، کارفرمایان مکلف هستند تا پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.

► بانکی: پیش‌خوان روزنامه‌های اقتصادی امروز، 8 آذر 93
لاریجانی: بخش اعظم اعتبارات بانکی باید به تولید اختصاص یابد ◄

مطالب مرتبط
بنر