برگزاری نشست جدید شورای کار در این هفته؛ بررسی افزایش سنوات کارگران در دستور کار نیست

شنبه ، 8 آذر 1393 ، 11:17
عضو شورای عالی کار از برگزاری نشست جدید این شورا در هفته جاری خبر داد و گفت: کارفرمایان فعلا درباره پیشنهاد افزایش پایه سنواتی کارگران نظری ندارند.
اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از برگزاری نشست جدید شورای عالی کار در هفته جاری خبر داد و گفت: شورا در جلسه جدید خود، موضوع ادامه بررسی افزایش سنوات کارگران و مشمولان قانون کار را در دستور کار خود ندارد.
عضو شورای عالی کار و نماینده کارفرمایان کشور اظهارداشت: قرار است در جلسه جدید، شورا درباره برخی مباحث آئین نامه‌ای بررسی‌هایی را داشته باشد.
آهنی‌ها هم‌چنین درباره این‌که آیا کارفرمایان درباره پیشنهاد شورای عالی کار درباره افزایش پایه سنواتی کارگران به جمع‌بندی رسیده‌اند یا خیر؟ گفت: کارفرمایان فعلا درباره این موضوع نظری ندارند.
در نشستی که شورای عالی کار طی دو هفته گذشته برگزاری کرده است، پیشنهادی از سوی وزارت کار مبنی بر افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 به 1000 تومان در هر روز مطرح شد که کارفرمایان برای بررسی آن درخواست یک‌ماه زمان کرده بودند.
پیش‌تر معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرده بود، کارفرمایان از طریق تشکیل یک کمیته کاری با کارگران باید در زمینه افزایش پایه سنواتی کارگران قرارداد دائم و موقت تصمیم‌گیری و نظراتشان را به شورای عالی کار برای اتخاذ تصمیم نهایی ارائه کنند.

► 4 شرط پرداخت وام 5 میلیون تومانی ازدواج
وزارت کار: قراردادهای سفید "جرم" است ◄

مطالب مرتبط
بنر