4 شرط پرداخت وام 5 میلیون تومانی ازدواج

شنبه ، 8 آذر 1393 ، 11:51
بانکی دات آی آر: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره‌ی تسهیلات 5 میلیون تومانی وام ازدواج گفته است که این وام تنها به مزدوجین واجد شرایط خاص پرداخت خواهد شد.
بانک مرکزی به نقل از مدیرکل اعتبارات این بانک اعلام کرده است، طبق تصميمات شوراي پول و اعتبار مقرر شده است تنها برای حمايت از مزدوجين واجد شرايط خاص، سقف تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، 2 ميليون تومان افزايش يابد و مراتب انجام آن از سوي بانک مرکزي به بانک‌هاي عامل ابلاغ شده است.
میرمحمد صادقی شرایط اخذ وام 5 میلیون تومانی ازدواج را دارا بودن یکی از موارد زیر برشمرده است:
1. براي دختراني که مهريه آنان تا 110 سکه بهار آزادي است.
2. براي پسراني که پیش از 25 سالگي ازدواج مي‌کنند.
3. براي هر يک از دختران و پسراني که يکي يا هر دوي آنان فاقد پدر هستند.
4. هريک از دختران يا پسراني که دانشجوي دانشگاه‌ها يا طلبه حوزه‌هاي علميه و در حال تحصيل‌اند.
میرمحمد صادقی در ادامه گفته است: با توجه به کاهش فرهنگ عمومي سنت پسنديده پس‌انداز قرض الحسنه و جاذبه کم‌تر این سپرده‌ها براي سپرده گذاران (به‌دليل جذابيت بيش‌تر سپرده‌گذاري با نرخ سود بالاتر) از يک سو، و تعداد متقاضيان در صف دريافت تسهيلات مزبور از سوي ديگر و در نتيجه محدوديت و عدم تکافوي منابع قرض الحسنه شبکه بانکي برای اعطاي سقف افزايش يافته تسهيلات قرض الحسنه ازدواج، حسب مصوبات شوراي پول و اعتبار مقرر شد بانک‌هاي عامل در صورت وجود منابع قرض الحسنه، نسبت به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج با سقف فردي افزايش يافته (تا 5 ميليون تومان) به واجدين شرايط ياد شده اقدام کنند و سایر مزدوجین صرفا تا سقف 3 میلیون تومان از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در هر حال بديهي است با بهبود وضعيت منابع قرض الحسنه شبکه بانکي، امکان اعطاي سقف فردي افزايش يافته 2 ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي مزدوجين داراي شرايط فوق نيز فراهم خواهد شد.
سامانه دریافت تسهیلات ازدواج که از سال 87 راه‌اندازی شده است تا سوم آذر سال 93 به 6 میلیون و 320 هزار نفر تسهیلات ازدواج داده است.

► چه‌گونه با پول خرج کردن، پول‌مان را ذخیره کنیم؟!
برگزاری نشست جدید شورای کار در این هفته؛ بررسی افزایش سنوات کارگران در دستور کار نیست ◄

مطالب مرتبط
بنر