اشتغال؛ با ردیف بودجه‌ی ویژه در سال 94

يكشنبه ، 9 آذر 1393 ، 10:33
بانکی دات آی آر: معاون وزیر کار در نشست خبری دیروز خود گفت: در بودجه سال 94 ردیف ویژه ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از محل درآمد هدفمندی در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار هم‌چنین از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور، صدور گواهینامه‌های جدید شغلی و معافیت مالیاتی و پرداخت عوارض خروج از کشور برای کسانی‌که بتوانند گواهینامه‌های شغلی دریافت کنند، خبر داد.
حسن طایی با اشاره به توجه بسته سیاستی اشتغال سال 93 به موضوع کاریابی‌های خارجی افزود: در هفته آینده سامانه جدیدی رونمایی خواهد شد که طی آن شاغلان ایرانی خارج از کشور می‌توانند اطلاعات خود را در این بخش وارد کنند.
معاون وزیر کار در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر درباره‌ی روند تحقق اهداف اشتغال‌زایی دولت در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه در قالب بودجه سال 93 تعاملاتی با شبکه بانکی کشور داشتیم، اما حمایت‌های مالی و اعتباری کافی از بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام نشد.
وی در واکنش به مطرح شدن سخنان سخنگوی دولت از پیش‌بینی منابع ویژه برای اشتغال‌زایی در بودجه سال 94، گفت: آقای نوبخت قول داده‌اند یک ردیف ویژه اشتغال از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال 94 پیش‌بینی شود که بر اساس اطلاعات اولیه مبلغ قابل قبولی برای تزریق به طرح‌های اشتغال‌زایی خواهد شد و می‌توان آن را قابل ملاحظه دانست.
معاون توسعه اشتغال وزارت کار ادامه داد: طی 5 سال گذشته تاکنون هیچ بودجه‌ای برای اجرای سیاست‌های بازار کار به وزارت‌خانه اختصاص داده نشده است و در سال جاری نیز قرار بود اقداماتی انجام شود که باز هم نشد، اما برای سال 94 قرار است گشایش‌های جدیدی در بازار کار انجام شود.

► قدرت شگفت‌انگیز (:-O) شکلک‌ها
بانکی: پیش‌خوان روزنامه‌های اقتصادی امروز، 9 آذر 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر