شاخص کل بورس نزولی شد

دوشنبه ، 15 دی 1393 ، 16:07

بانکی دات آی آر: شاخص کل بورس برای هفتمین روز پیاپی نزول کرد و در آستانه نیمه 68 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش مهر، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز یکشنبه با 179 واحد افت در ارتفاع 68 هزار و 650 واحدی قرار گرفت و بنابراین شاخص بورس هفتمین روز افت را به صورت پیاپی تجربه کرد.

علاوه بر شاخص کل بورس تمام شاخص‌های بورسی امروز نیز همانند شش روز کاری گذشته منفی بود و در نتیجه تالار شیشه ای باز هم قرمزپوش شد.

برهمین اساس شاخص 30 شرکت بزرگ 5 واحد، آزاد شناور 95 واحد، بازار اول 171 واحد، بازار دوم 93 واحد و صنعت 162 واحد افت کردند.

همچنین در پایان معاملات امروز 306 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 68 میلیارد تومان در 39 هزار نوبت داد و ستد شد. ارزش بازاری بورس نیز به 310 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

شاخص کل بورس در حالی روند کاهشی به خود گرفته است که علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در مورد وضعیت بازار سرمایه و افت شاخص بورس گفت: شاخص‌ها و قیمت‌ها در بازار سرمایه هم‌اکنون در کف است و عوامل واقعی اقتصاد از اینکه ما شاهد کاهش بیشتر شاخص باشیم دفاع نمی‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه برخی از بخش‌ها و صنایع ما با یکسری مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند که اگر به رفع این مشکلات کمک کنیم بورس و بازار سرمایه به یک وضعیت باثبات خواهد رسید، افزود: در حال حاضر دولت تصمیم و عزم جدی برای حمایت از بازار سرمایه دارد و مرتفع کردن مسائل و مشکلات بازار سرمایه در اولویت است.

► درخواست سیف برای فیلتر شدن تقاضای دریافت تسهیلات از بانک‌ها
موافقت هیات مدیره بیمه ایران با اعطای تخفیف به بیمه‌های ثالث ◄

مطالب مرتبط
بنر