معرفی محصولات بزرگ‌ترین فستیوال فناوری سال

دوشنبه ، 15 دی 1393 ، 16:29

بانکی دات آی آر: نمایشگاه CES تا دو روز دیگر (۶ ژانویه) در شهر لاس‌وگاس آغاز به کار می‌کند و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. جشنواره‌ای از جنس فناوری و البته پیش‌نمایشی از آینده. اگر می‌خواهید بدانید در آینده‌ای نزدیک چه محصولاتی وارد بازار می‌شوند یا فناوری‌های نوین در چه مسیری حرکت می‌کنند یا هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، واقعیت افزوده، سرگرمی و پوشیدنی‌ها به کجا رسیده‌اند، اخبار و وقایع این نمایشگاه را دنبال کنید. CES به ما می‌گوید امسال منتظر چه باشیم و سال‌های بعد چه شگفتی‌هایی در انتظارمان است. بسیاری از کارشناسان، تحلیل‌گران و کاربران حرفه‌ای سرخط اتفاقات این نمایشگاه را نه به خاطر رونمایی و نمایش فیزیکی محصولات آینده، بلکه ردگیری آینده فناوری دنبال می‌کنند.

سرمایه‌داران نیز با همین هدف در جست‌وجوی حوزه‌های جدید هستند و در میان سالن‌ها و غرفه‌ها پرسه می‌زنند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها برای نمایشی پرقدرت در CES هدف‌گذاری می‌کنند و مهیا می‌شوند و کنفرانس‌های خبری سالیانه آن‌ها، همزمان با این نمایشگاه است.

به گزارش ۱پزشک : از چندین ماه قبل گمانه‌زنی‌ها و شایعات شروع شده و در روزهای انتهایی پیش از افتتاحیه به اوج خود رسیده است. فکر کردم بهتر است پیش‌زمینه‌ای از این فستیوال داشته باشیم و با آمادگی بیشتر به استقبال برویم. در ادامه، مهم‌ترین محصولات احتمالی در حوزه‌های موبایل، تبلت، نوت‌بوک، تجهیزات پوشیدنی و تلویزیون را مروری می‌کنیم. در حوزه‌های دیگر مانندپردازنده‌ها، تجهیزات شبکه بی‌سیم، خودرو و سیستم‌عامل نیز خبرهای زیادی هست که در موقع خودش بررسی می‌کنیم. پس

این شما و این هم محصولات پر هیاهوی احتمالی امسال:

سامسونگ

این شرکت کره‌ای خبرهای غیرمنتظره‌اش را قبل از شروع CES کلید زد: تلویزیون‌های هوشمند جدید با سیستم‌عامل تایزن. سامسونگ وعده کرده درCES  توضیحات بیشتری درباره این سیستم‌عامل و ترکیبش با تلویزیون‌های هوشمند بدهد. تا اینجای کار می‌دانیم که قرار است اسمارت‌فون‌ها و دیگر دستگاه‌های همراه و سرگرمی این شرکت به صورت وای‌فای و خودکار به تلویزیون متصل شده و تبادل اطلاعات کنند.

آیا سامسونگ Galaxy S6 را رونمایی می‌کند؟ این شایعه‌ای است که همه منتظرش هستند و ممکن است نمایشگاه امسال را تحت تاثیر قرار دهد. و اینکه آیا سامسونگ از صفحه‌نمایش‌ خمیده در این گوشی پرچم‌دار خود استفاده می‌کند؟ اگر سامسونگ این گوشی را در این نمایشگاه رونمایی نکند، دو ماه دیگر در کنفرانس جهانی موبایل معرفی می‌شود. باید منتظر بمانیم.

به غیر از گلکسی اس ۶، قرار است نسخه‌های جدیدی از Note Pro و Tab Pro نیز عرضه شود. اما غافل‌گیری بزرگ دیگرسامسونگ می‌تواند مدل جدید و پیشرفته‌ای از تبلت Galaxy Tab S باشد.

ایسوس

پنجم ژانویه، اسمارت‌فون جدید این شرکت با ۴G LTE معرفی می‌شود. روی ZenFone جدید از پردازنده‌های پرقدرت اینتل استفاده شده و مجهز به دو دوربین و لنز در پشت گوشی است. شعار «مشاهده آنچه که دیگران نمی‌توانند ببینند» برای این گوشی خبر از قابلیت‌های پیشرفته دوربین‌های آن دارد.

این شرکت آسیایی چه شگفتی‌هایی برای نمایشگاه CES امسال دارد؟ اولین دستگاه پوشیدنی اما نه اسمارت‌فون! این شرکت گفته گجت او که به مچ دست بسته می‌شود، متفاوت از چیزهایی است که در بازار می‌بینید. مثلاً ممکن است با دستگاه‌های آندرویدی شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موترولا، ال‌جی و غیره سینک شود. بلومبرگ می‌گوید این دستگاه پوشیدنی، یک پخش‌کننده موسیقی است که می‌تواند با سرویس‌های گوگل کنترل می‌شود. شما دوست دارید این گجت چه کاری بکند و چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ آرزو کنید و ناامید نباشید!

دیگر شرکت غول کره‌ای چه شعبده‌ای در آستین دارد؟ زمزمه‌ها می‌گویند یک اسمارت‌فون. این شرکت G Flex را پارسال رونمایی کرد و امسال به سراغ G Flex 2 می‌رود. یک گوشی با صفحه‌نمایش خمیده و جنس پلاستیک شفاف. صفحه‌نمایش کوچک‌تر از نسخه قبلی است اما گفته می‌شود به‌روزرسانی‌های عمده‌ای دارد.

بلندگوهای بی‌سیم که به سیستم Music Flow متصل می‌شود، پخش‌کننده بلو-ری سه بعدی، نسخه دوم سیستم‌عامل WebOS، به‌روزرسانی پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند این شرکت و معرفی یک تلویزیون ۴K UHD با فناوری کوانتومی نقطه‌ای بهبود اشباع رنگ صفحه‌نمایش و پالت‌های گسترده‌تر. نقطه‌های کریستالی در اندازه نانو، رنگ‌های مختلفی تولید می‌کنند که به بهبود تصویر بسیار کمک می‌کنند. برخی می‌گویند تصاویر روی این نوع تلویزیون‌ها تا ۳۰ درصد بهتر می‌شوند.

سونی

در ماه دسامبر، خبرهای به بیرون درز کرده از این شرکت می‌گفت Xperia Z4 Tablet Ultra در اوایل سال جدید میلادی رونمایی می‌شود. چه چیزی بهتر از این؟ اما ممکن است اندازه آن ۱۲٫۹ اینچی باشد و چهار گیگابایت حافظه رم استفاده کند. پردازنده آن نیز کوال‌کام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است. من دوست دارم دوربین پشتی آن ۲۰٫۷ مگاپیکسلی و ۴K، شبکه‌های موبایل LTE و ضد آب و ضد گرد و غبار هم باشد. سونی ممکن است یک تلویزیون ۴K، یک عینک مشابه عینک گوگل به نام SmartEyeGlass و پوشیدنی‌های دیگری هم معرفی کند اما احتمال صحت این خبرها ضعیف است.

هواوی

گوشی Ascend Mate 7 در کنفرانس IFA 2014 معرفی شده است و احتمالاً این گوشی در CES 2015 نیز در معرض دید عموم است. البته، برخی از خبرها وعده یک گوشی جدید از این شرکت را می‌دهند ولی هیچ جزئیاتی منتشر نشده است.

آلکاتل

این شرکت با یک اسمارت‌فون جدید به CES می‌آید. OneTouch PIXI 3 که جدیدترین گوشی سری PIXI است مبتنی بر سیستم‌عامل‌های آندروید، ویندوزفون و فایرفاکس است و در چهار اندازه مختلف (۳٫۵ و ۴ و ۴٫۵ و ۵ اینچی) عرضه شود. شبکه‌های موبایل ۴G LTE دیگر قابلیت جدید این اسمارت‌فون است(مدل ۳٫۵ اینچی فقط از شبکه‌های ۳G پشتیبانی می‌کند).

این شرکت می‌خواهد یک ساعت هوشمند همانند ساعت اپل به نام Watch نیز معرفی کند. این ساعت مبتنی بر آندروید روی صفحه‌نمایش خود فعالیت‌های روزانه، کنترل موسیقی، دریافت پیغام‌ها و موارد دیگر را دارد. صفحه‌نمایش این ساعت دایره‌ای با زبانه‌های کوچک است. آلکاتل می‌گوید این ساعت هوشمند بسیار مقرون به صرفه است و هر کاربری می‌تواند آن را تجربه کند

کداک

بازار جذاب و اغواکننده اسمارت‌فون‌/تبلت‌ و دوربین‌های روی این گوشی‌ها، کداک را وسوسه کرده است تا یک اسمارت‌فون آندرویدی ۴G بدهد. در انتهای سال ۲۰۱۵ نیز شاهد تبلت این شرکت خواهیم بود. خود کداک می‌گوید: «گوشی جدید به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های حرفه‌ای عالی بگیرند و آن‌ها را ویرایش، اشتراک‌گذاری، ذخیره و پرینت بگیرند.»

ایسر

این شرکت با دو نمایشگر مخصوص بازی، یک کروم‌بوک ۱۵ اینچی و چندین تبلت و All-in-One دست پر ظاهر می‌شود. اول از نمایشگرهای ۲۷ اینچی این شرکت شروع کنیم که از فناوری برای  NVIDIA G-SYNCبرای بهبود تاخیر فریم‌ها استفاده می‌کنند و مجهز به پنل‌های IPS با دقت پیکسل ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ هستند. نرخ تازه‌سازی تصویر این‌ها ۱۴۴ هرتز است که بالاترین نرخ در میان صفحه‌نمایش‌ها محسوب می‌شود. همچنین، از زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای بهره می‌برند. HDMI 2.0، DVI و DisplayPort 2.1 درگاه‌های این نمایشگرها هستند.

ایسر یک کروم‌بوک ۱۵٫۶ اینجی جدید نیز عرضه می‌کند. پردازنده این محصول می‌تواند Cor-i3 یا سلرون باشد و حافظه رم آن ۲ گیگابایت تا ۴ گیگابایت در کنار ۱۶ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت درایو SSD است. این کروم‌بوک ۲۵۰ دلاری نزدیک به ۲٫۲ کیلوگرم وزن دارد.

► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در پایان وقت اداری دوشنبه ۱۵ دی ۹۳
انتقاد کمیجانی از رشد اضافه برداشت بانک‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر