ده ویژگی یک مدیر موفق

چهارشنبه ، 17 دی 1393 ، 10:49

بانکی دات آی آر: داشتن يك ايده عالي و تشكيل دادن يك گروه اولين گام در خلق تجارت و كار موفق است . در حالي كه يافتن يك ايده منحصربه فرد و تازه كافي نيست توانايي براي اجراي موفقيت آميز اين ايده آن چيزي است كه رويا پردازان را از كار آفرينان متمايز مي كند . در هر سني كه هستيد به محض استخدام شدن اولين گام ها را در تبديل شدن به يك رهبر قدرتمند برداشته ايد .اينجا ده ويژگي مهم را بيان كرده ايم كه هر رهبر موفق بايد آن ها را داشته باشد .
صداقت
كار و كارمندان شما بازتابي از خود شما هستند پس اگر صادق باشيد گروهتان به خوبي پيش خواهد رفت
توانايي براي تفويض اختيار (نمايندگي)
وظايف نماينده شدن براي دپارتمان هاي مناسب يكي از مهمترين مهارت هايي است كه براي رشد تجارت و كارتان بايد داشته باشيد . كليد نمايندگي و تفويض اختيار ، شناسايي قدرت هاي گروهتان و سرمايه گذاري روي قدرت هاي تيمتان است آنچه هر عضو گروه از انجام دادن آن بيشتر لذت مي برد را شناسايي كنيد و با اين كار به آن ها فرصت دهيد تا تلاش و  هم و غم بيشتر خودشان را روي موضوعي بگذارند كه به آن علاقه دارند به قدرت هاي گروه خود اطمينان كنيد .
ارتباط
دانستن آنچه كه براي انجام كار در ذهن شماست ، امري واضح است اما انتقال ذهنيت خودتان از روند انجام كار ها به ديگر اعضاء گروه مشكل است پس روي مهارت هاي ارتباط موثر خود با كارمندانتان كار كنيد . آموزش به اعضاء جديد و ايجاد محيط كاري پر بازده همه بستگي به خط مشي هاي ارتباط سالم دارد.
حس شوخ طبعي
گروهتان را تشويق كنيد تا به جاي ناراحتي به هنگام اشتباه لبخند بزنند . اگر مشتري دائميتان را از دست داديد يا بودجه تان به پايان رسيد باز هم لبخند تا اعضاء گروه حس خوبي را القا كنيد . شوخ طبع باشيد و از اعضاء گروه در مورد برنامه هايشان براي سفر و تعطيلات آخر هفته سوال كنيد .به اين شكل يخ رسمي بودن شكسته مي شود و همكاران و زير دستانتان احساس نزديكي بيشتر با شما مي كنند .
اطمينان
در تجارت و مشاغل چه كوچك باشند چه بزرگ ضرر هاي مالي و پيش نرفتن طبق برنامه سازماني پيش مي آيد . شما به عنوان يك مدير يا رهبر بايد اطمينان داشته باشيد و خونسرد باشيد تا همين حس را به زير دستانتان القا كنيد و آن ها را وادار كنيد كه به اهداف بزرگ تر بينديشند .
تعهد
با اثبات تعهد خود به كار و نقشتان به عنوان مدير نه تنها احترام اعضاء گروه را به خود جلب مي كنيد بلكه انرژي براي سخت كوشي در ميان كاركنان القا مي كنيد . مهم است كه تعهدتان را نه تنها در كار بلكه همچنين به وعده هايي كه مي دهيد نشان دهيد .


نگرش مثبت
اگر مي خواهيد گروه كاريتان براي موفقيت شركت انگيزه داشته باشند ميزان انرژي مثبت را در حد بالايي نگه داريد به ياد داشته باشيد هر يك از اعضاء يك انسان است كه نياز به روحيه مثبت دارد پس با ايجاد نگرش مثبت تعادلي بين بازدهي كارمندان و نشاط آن ها ايجاد كنيد .
خلاقيت
بعضي از تصميمات واضح و شسته و رفته نيستند ممكن است گاهي اوقات از حدود كار خارج شويد و يك تصميم سريع بگيريد در سمت يك مدير بايد قبل از گرفتن يك تصميم مهم و سخت ، تمام گزينه هاي ممكن را به كار ببريد تا به نتيجه مطلوب برسيد . تصميم گيري مناسب در مواقع بحراني يكي  از ويژگي هاي مدير خوب است .
نداي درون (الهام)
در يك شركت يا اداره هميشه همه ي مسائل روي روال عادي پيش نمي روند .گاهي مسائل غير منتظره اي رخ مي دهد در اين موارد گاهي لازم است به نداي درونتان گوش دهيد . البته استفاده از تجربيات گذشته هم خوب است .
توانايي الهام بخشيدن
به وجود آوردن يك تجارت اغلب نياز به كمي پيش بيني دارد .به ويژه در مراحل اوليه شروع كار ، القا كردن و روحيه دادن به اعضاء گروه براي ديدن موفقيت هاي پيش رو حياتي است براي كارمندان خود سيستم پاداش بگذاريد آنها را به سخت كوشي مشتاق كنيد اين وظيفه شماست كه به عنوان يك رهبر روحيه تيم را بالا نگه داريد و از سخت كوشي آنها تمجيد كنيد

منبع: فوربس

 

► شیوه های سرمايه گذاري كه بايد از آنها اجتناب كرد
ده شغلي كه مي توانيد هم اكنون آن را شروع كنيد ◄

مطالب مرتبط
بنر