هفت پرسش براي ارزيابي عملكرد شغلتان

پنجشنبه ، 18 دی 1393 ، 09:47

بانکی دات آی آر: اگر شما كار آفرين ، رئيس يك كار تجاري ، يا مدير پروژه هستيد اين 7 سؤال را مدنظر قرار دهيد تا پيشرفتتان را در سال 2015 بررسي كنيد .

1-من استخدام مي كنم يا اخراج مي كنم ؟

زندگي شغلي شما بدون شك برايتان مثل مبارزه است اما اين كه چطور كار و كاركنانتان را براي موفقيت در پروژه هايتان باهم تلفيق و مديريت كنيد بسيار مهم است . اخراج كردن كارمند به ويژه وقتي در مراحل اوليه كار هستيد بسيار بعد است . هرچه روند جذب نيرو رسمي تر باشد ، اعضاء جديد گروه ، كاري كه به آن ها محول كرده ايد را با جديت بيشتري انجام مي دهند . اگر كارمندتان را بدون دادن شانس دوباره به او اخراج كنيد و نگذاريد آن ها خودشان را اثبات كنند هم به شهرتتان لطمه مي زنيد و هم فرصتي را از دست مي دهيد .

2-چه تعداد مشتري داشته باشم ؟چه مقدار خرج كنم ؟

كاربراي توليد منافع و سود است نه محقق كردن يك نياز يا حل مشكل . اگر يكي از اين دو مورد را بدست آورده ايد گام مهمي در مسير درست برداشته ايد اما اين امر به همين جا ختم نمي شود . يك كاربر ثروتمند نه تنها سود توليد مي كند بلكه راهكارهاي واضحي را براي امنيت سرمايه گذاري لحاظ مي كند . اگر در نگاه مشتري هايتان مقبول افتاده باشيد آن ها برايتان باقي مي مانند و تعدادشان بيشتر هم مي شود

3- آيا بودجه خريد من واقعيست يا براي نمايش است ؟

ابتدا با اين پرسش از خودتان شروع مي كنيم «آيا واقعا نياز داريد مردي كه در خيابان قدم ميزند كار و تجارت شما را بشناسد ؟ » اگر محصولي داشته باشيد كه در نظر ديگران ارزشمند باشد اين شانس وجود دارد كه مردم شما را به هر نحوي پيدا كنند به ويژه اگر محصولي كه عرضه مي كنيد متفاوت باشد .

4-چرا فرصت ها را شكار نمي كنم ؟

اگر نتوانسته ايد يك خريدار ، سرمايه گذار يا بازار مناسبي براي كالايتان بيابيد حتما در متقاعد كردن ديگران براي عرضه محصولات به بازار مشكل داريد .

5-آيا سر قولم هستم يا به وعده هايم عمل نمي كنم ؟

از ديدگاه تجاري هميشه «بله» گفتن راحت تر از گفتن «نه» است . مراقب باشيد گفتن «نه» به مشتري مي تواند به رابطه طولاني مدت شما با مشتري لطمه بزند اما بايد مطمئن باشيد كه آن ها براي صداقت و قضاوت شما احترام قائل باشند .

6- آيا در اين رابطه طولاني مدت كه هستم برنامه ريزي هايم جوابگو خواهند بود؟

اهدافتان را تنظيم كنيد و هميشه آگاه باشيد كه در كجاي رابطه با مشتري ها قرار داريد.

7-چگونه مي توانم تعادلي بين كار و زندگي ام به وجود آورم ؟

اگر ميخواهيد كارتان خوب پيش رود بايد خوب تصميم بگيريد .چه معروف باشيد چه نباشيد ، صاحب اختيار بودن همه چيز است . آيا واقعا مي توانيد 80،70،60ساعت در هفته كار كنيد ؟يا كار آفريني شديد كه 4 ساعت در هفته كار كند ؟ اول از همه هرگز نگران نباشيد . از خودتان بپرسيد چند وقت يكبار دوستان و خانواده تان را مي بينيد ؟ درست است كه كار جزء لاينفك زندگي است اما هميشه بين آن و زندگي شخصيتان با توجه به كار و ساعت كاريتان تعادل نسبي برقرار كنيد .

منبع: فوربس

 

► تولید صفحه نمایشی با انحنای دوگانه توسط ال جی
اعتبار مالي براي نجات بازارها در سال آينده كافي نخواهد بود ◄

مطالب مرتبط
بنر