چگونه میتوان با داشتن تنها ده دلار یک شرکت راه‌اندازی کرد

شنبه ، 20 دی 1393 ، 10:56

آقای Olumide Adeleye (اولومید آدلی)، موسس آکادمی Twim(مدرسه هنرهای رسانه‌ای و خلاقیت)، در شهر ایدابان کشور نیجریه تنها با ده دلار شرکت خود را راه‌اندازی کرد. او گفت: "به عنوان یک کارافرین، همیشه فکر میکردم که پول چیزی است که همه کارها را راه می‌اندازد." وقتی کارش را شروع میکرد در مورد آنچه که مورد نیاز است، برداشت متفاوتی داشت در سال اول کالج تنها با ده دلار کارش را شروع کرد.
او میگوید:"تنها کلید موفقیت خلاق بودن است". اگر پول زیادی داشتم شاید آن را برای تبلیغ کارم هدر میدادم. اما با داشتن تنها ده دلار مجبور شدم برای جذب مخاطب به روش‌های دیگری فکر کنم.آدلی به عنوان یک دانشجوی تازه وارد دانشگاه کشاورزی در Makurdi(ماکوردی) نیجریه، دریافت که هرکس نیازی دارد همشاگردی‌هایش از پیشرفت مهارت‌های IT و کامپیوتریشان ناامید شده بودند زیرا دانشگاه پاسخگوی درخواست های آنها نبود.بنابراین آدلی تصمیم میگیرد که برنامه آموزشی خودش را راه بیندازد.
او با هرکسی که در این مورد صحبت کرد او را مشتاق به شرکت در برنامه آموزشی خودش یافت اما در اولین روز هیچکس نیامد ولی در انتهای همان روز سه نفر ثبت نام کردند و تا آخر هفته چهل و سه نفر برای آموزش ثبت نام کرده بودند. او میگوید:شاگردانم تازه فارغ التحصیل بودند امروزه آکادمی Twim نه تنها مهارتهای اولیه کامپیوتر بلکه دوره‌های بسیار بیشتری را هم ارایه میدهد. دانشجویان، معمولا جوانانی بین هجده تا سی و پنج سال هستند که در دوره‌های عکاسی، تهیه فیلم و جلوه‌های ویژه این آکادمی ثبت نام میکنند.
آکادمی Twim مدرک شش هفته‌ای میدهد مثل دوره های دیپلم که در شش ماه کامل میشود. مهارتهای واقعی در کشوری(نیجریه) با بیش از شصت ملیون نفر جوان بیکار به سرعت پیشرفت میکند . آدلی میگوید اینجا در نیجریه همه فکر میکنند که برای موفقیت باید حتما به دانشگاه بروند اما اینطور نیست. ما در آکادمی سعی میکنیم در کوتاهترین زمان ممکن با کمترین پول دانشجویان را به مهارت کافی برای شغل و کارشان برسانیم. او میگوید اگر در آغاز کار تاثیر گذار باشیم پول هم به دنبال آن خواهد آمد. اگر بتوانید تفاوتی در زندگی کسی ایجاد کنید این یک تغییر پذیری مفید و موثر است.    

► چگونه از پرداخت پول اضافی برای خدمات بازرگانی اجتناب کنیم
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، 20دی ◄

مطالب مرتبط
بنر