28کیوسک شهرنت در سطح کشور راه اندازی می‌شود

يكشنبه ، 21 دی 1393 ، 11:52

بانکی دات آی آر: معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر از راه‌اندازی 28کیوسک شهرنت در فاز اول این طرح و در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا گلزاری با اشاره به وضعیت بانکداری الکترونیک در کشورمان گفت: بر اساس آمار دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، ایران از لحاظ شاخص دولت الکترونیک در سال2005 در بین 193کشور جهان، رتبه 98 را داشته است که این آمار در سال2011 به رتبه102 و در سال‌2015 به 105 تنزل یافته است.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه فناوری‌اطلاعات و توسعه خدمات مدرن، افزود‌: طی چند ماه گذشته بانک شهر با ارائه راهکارهای جدید‌، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با هدف کاهش بهای تمام‌شده خدمات را در دستور کار خود قرار داده است‌.

معاون فناوری‌اطلاعات بانک شهر، گفت: راه‌اندازی کیف پول الکترونیک به منظور مدیریت پول خُرد در سطح کشور با هدف یکپارچه‌سازی خدمات شهروندی و کیوسک‌های الکترونیک به منظور انجام مبادلات بانکی غیرشعبه‌ای‌، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است‌.

گلزاری خاطرنشان کرد: توسعه کیوسک‌های شهرنت به عنوان پیشخوان الکترونیکی بانکی در سطح کشور یکی از اساسی‌ترین اقدامات در زمینه گسترش بانکداری الکترونیکی است که در فاز اول به عنوان طرح پایلوت، در 28 نقطه کشور این کیوسک‌ها نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند‌.

به گفته وی، در حال حاضر30نوع خدمت مختلف برای این کیوسک‌ها تعریف شده که در فاز اول، برنامه‌ریزی لازم برای ارائه 13خدمت انجام شده است‌.

گلزاری با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ VTM در این کیوسک‌ها اظهار کرد‌: این دستگاه در ایران برای اولین بار عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ با استفاده از فناوری کنفرانس از راه دور‌، تعامل بین مشتری و فرد مستقر در شعبه مجازی بانک برقرار و خدمات بانکی مورد نیاز به مشتری ارائه می‌شود.

این مدیر بانک شهر، افزود: در ادامه از طریق هماهنگی و در صورت تایید بانک مرکزی، امکان افتتاح حساب با استفاده از ابزار تشخیص هویت و انجام عملیات ویژه بانکی نیز میسر خواهد شد.

► 50 میلیارد ریال کالای غیراستاندارد در تهران منهدم شد
ایسوس، باریک‌ترین نوت‌بوک دنیا را عرضه کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر