ساعت هوشمند جدید ال‌جی

يكشنبه ، 21 دی 1393 ، 12:17

به نظر سیستم عامل webOS بانکی دات آی آر: ال‌جی تنها در تلویزیون‌های این کمپانی به کار نخواهد رفت و محصولات دیگر چون گجت های پوشیدنی را نیز در برخواهد گرفت.
در نمایشگاه CES به گزارش دیجی کالا، معمولا با دو نوع محصول مواجه می‌شوید؛ محصولاتی که هیچگاه راهی بازارهای فروش نخواهد شد و محصولاتی که ورود آنها به بازار چند ماه یا شاید چند سال به طول می‌انجامد.

ساعت هوشمند جدید ال‌جی با سیستم عامل مشهور webOS جزء همین دسته دوم است. وال استریت ژورنال خبر داده اسمارت واچ جدید ال‌جی مجهز به سیستم عامل webOS در اوایل سال 2016 به بازار وارد می‌شود.

این اسمارت واچ نخستن بار در میانه مراسم کمپانی آیودی در CES به شکل کوتاهی دیده شد. یکی از مدیران آیودی برای ورود خودروی بدون راننده خود از یک ساعت استفاده کرد که بعدها مشخص شد ساعت هوشمند جدید ال‌جی است.

سیستم عامل webOS را نخستین بار کمپانی Palm برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرد، اما پس از خرید این کمپانی توسط اچ‌پی و عدم موفقیت webOS، این سیستم عامل توسط ال‌جی خریداری شد. ال‌جی نیز این سیستم عامل را بر روی تلویزیون‌های هوشمند خود به کار گرفت که مورد استقبال بسیار زیادی واقع شد.

پس از اتمام مراسم آیودی، وبسایت Android Central توانست با دسترسی به این ساعت در نمایشگاه CES مشخصاتی از آن را منتشر کند. این ساعت در طراحی ظاهری چون ال‌جی جی واچ R طراحی شده، اما ظاهری جذاب‌تر و شیک‌تر را به خود گرفته است. همچنین در درون این گوشی شماره‌گیر نیز گنجانده شده که می‌تواند به معنی عملکرد مستقل آن نسبت به اسمارت فون در هنگام رونمایی باشد.

اپلیکیشن هایی چون تقویم، ایمیل، موسیقی و یک اپلیکیشن برای باز و بسته کردن قفل آیودی نیز در آن قرار دارد.

این ساعت همچنین از استیل ضدزنگ و شیشه سافایر ساخته شده و ضدآب است. اندروید سنترال می‌گوید که در درون این ساعت از یک پردازنده اسنپ دراگون 400 بهره گرفته شده که امروزه در دنیای تولید اسمارت واچ بسیار معمول است. البته اگر تاریخ اوایل سال 2016 برای آغاز فروش این ساعت‌ها صحیح باشد، امکان استفاده از پردازنده ای جدیدتر بسیار محتمل خواهد بود.

وبسایت MyLGPhones هم در خبری آورده که ال‌جی اخیرا نام تجاری LG W Watch را در آمریکا به ثبت رسانده که گفته می‌شود نام همین ساعت هوشمند خواهد بود.

استفاده از سیستم عامل‌های اختصاصی از بدو تولید گجت های پوشیدنی مورد توجه بسیاری از کمپانی ها قرار گرفته است. سامسونگ چون ال‌جی از سیستم عامل Android Wear گوگل بهره می‌برد، اما سیستم عامل تایزن اختصاصی‌ آن نیز به شکلی گسترده در محصولات پوشیدنی‌اش حضور دارد. حالا ال‌جی نیز به این جرگه پیوسته است.

توسعه دهندگان نرم افزارهای بسیار کمی برای اندروید ویر تولید کرده‌اند و به همین دلیل کمپانی‌های تولیدکننده محصولات پوشیدنی می‌توانند با ریسکی کمتر وابستگی به پلتفرم اندروید را کاهش و به محصولات خود متکی شوند.

► وضعیت طلا، سکه، بورس و ارز در نیمروز یکشنبه 21 دی ماه 93
50 میلیارد ریال کالای غیراستاندارد در تهران منهدم شد ◄

مطالب مرتبط
بنر