تاکید پورمختار بر اعلام اسامی مفسدان اقتصادی

دوشنبه ، 22 دی 1393 ، 11:05

بانکی دات آی آر: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس ابایی از انتشار اسامی مفسدان اقتصادی ندارد گفت: در صورتی که این افراد بر رویه خود اصرار کرده و آن را اصلاح نکنند اسامی‌شان را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمد علی پورمختار در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه رسانه‌ها نقش موثری در مبارزه با فساد و جرایم اقتصادی دارند گفت: امیدوارم متولیان امر در بحث مبارزه با جرایم اقتصادی پیش قدم باشند و من معتقدم پلیس به جهت اینکه دستگاهی بین قوه‌ای است بهتر و بدون بغض می‌تواند تحلیل‌هایی راجع به جرایم اقتصادی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اینکه گفته می‌شود مجلس قصد دارد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کند گفت: به نظرم باید اسامی مفسدان اعلام و آن را بیان کرد.

وی با بیان اینکه اسامی که در گذشته ادعا می‌شد در جیب‌هاست اسامی بدهکاران بانکی بوده است گفت: پس از آن جلسات متعددی برای وصول مطالبات بانک‌ها برگزار کردیم و بسیاری از آن‌ها آمدند و توافق کردیم و تقریبا این موضوع حل شد، اما اگر ادامه داشته باشد و ما شاهد این باشیم که این افراد نیز اقدام عملی در این خصوص انجام نمی‌دهند حتما اسامی این بدهکاران نیز اعلام خواهد شد.

پورمختار با بیان اینکه مجلس اسامی برخی از مدیران و بدهکاران بانکی را در اختیار دارد و در صورتی که آنان رویه خود را اصلاح نکنند این اسامی را منتشر خواهد کرد گفت: در میان این افراد برخی از مدیران نیز در رده‌های مختلف حضور دارند، البته ما قبل از اعلام با آن‌ها صحبت کرده و هشدار می‌دهیم که رویه خود را اصلاح کنند.

پورمختار با بیان اینکه در اعلام اسامی مفسدان اقتصادی ابایی نخواهیم داشت گفت: مخصوصا کسانی که به طور متوالی کاری را انجام داده و رویه خود را اصلاح نکرده‌اند بدانند که در مجلس فعلا یکسری اسامی را تهیه کرده‌ایم و اگر از اقدام خود دست نکشند آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره ادعایی که چندی پیش پیرامون تخلف 12 هزار میلیاردی مطرح شد نیز توضیح داد: این رقم بعدها به 70 میلیارد تومان اصلاح شد و این رقمی که گفته شد درست نیست.

وی درباره اینکه رئیس کل بانک مرکزی خواهان رسیدگی به آن در قوه قضائیه شده است نیز گفت: احتمالا نگاه رئیس کل بر این است که با سپردن کار به دستگاه قضایی نتیجه می‌گیرد، اما اعتقاد ما این است که این موضوع باید در بانک مرکزی بررسی شود.

از یک سال پیش به پرونده پدیده شاندیز ورود کردیم

پورمختار درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز اظهار کرد: قریب به یک سال است که به موضوع پرونده پدیده شاندیز وارد شده و آن را از نزدیک بررسی می‌کنیم؛ حتی خودمان رفتیم و بازدید هم کردیم. آنچه که در رابطه با پدیده مطرح است دو موضوع فروش سهام و نحوه تطبیق اوراق سهام با دارایی‌ها و اموال این شرکت است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اصل فروش سهام به این شکل دارای ایرادات قانونی بود و شرکت کارکرد سهامی عام پیدا کرده بود که این موضوع نیز ایراد دارد.

پورمختار ادامه داد: نکته دوم نیز به بحث مجوزها و تغییرکاربری‌ها بر می‌گردد که در این خصوص نیز با حضور دستگاه‌ها جلساتی برگزار شده و در حال بررسی است.

مدیرعامل پدیده از کشور خارج نشده است

رئیس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به سوال دیگر درباره خروج مدیرعامل پدیده شاندیز از کشور گفت: بعید می‌دانم مدیرعامل از کشور خارج شده باشد و چنین چیزی به گوش من نرسیده است.

وی درباره رقم سرمایه این شرکت که گفته می‌شود 94 هزار میلیاردی است گفت: این رقم درست نیست، اما نیاز است که کارشناسان آن را ارزیابی کنند و ما خودمان نیز درخواست کارشناس کردیم که میزان نهایی این رقم‌ها و ارقام در حال بررسی است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی نیز گفت: از آخرین وضعیت این پرونده خبری ندارم و موضوع همان چیزی است که در رسانه‌ها مطرح شده است.

► قیمت طلا در بازار جهانی صعود کرد
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، 22دی ◄

مطالب مرتبط
بنر