نگاهی به تبلت جدید دل

دوشنبه ، 22 دی 1393 ، 12:03

بانکی دات آی آر: بازار تبلت ها آن‌طور که قبلاً به آن عادت داشتیم رشد نمی‌کند، اما این اصلاً به این معنی نیست که تولید و فروش این گروه از محصولات فناوری راکد شده است. اخیراً شرکت دل با رونمایی از تبلت جدید فرا نازک خود به تمام کاربران و ازجمله رقبای خود نشان داده است که می‌تواند قطعات سخت‌افزاری قدرتمندی را در یک قاب نازک قرار دهد. دل با ارائه مدل   Venue 8 7000 به‌خوبی در این بخش قدرت‌نمایی کرده است.

مدل جدید تبلت Venue، یکی از نخستین تبلت هایی است که به دوربین سه‌بعدی  RealSense به گزارش 1 پزشک، شرکت اینتل مجهز شده است که می‌تواند تصاویری با جزئیات بیشتر را شکار کند. دوربین جلویی نیز بیش از یک دوربین برای نمایش صورت کاربر است، این دوربین هم می‌تواند به‌صورت سه‌بعدی جزئیات را ذخیره کند، درواقع با این دوربین می‌توانید بسیاری از اشیا و ازجمله صورت خودتان را به‌صورت سه‌بعدی اسکن کنید تا بتوانید آن‌ها را در نرم‌افزارهای دیگر قرار دهید و حتی به‌صورت سه‌بعدی پرینت بگیرید.

نازکی و سادگی همواره یکی از نقاط قوت طراحی تبلت ها به شما می‌رود و دل در این دو ویژگی نیز خوش درخشیده است، Venue 8 7000 تنها ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. این تبلت همچنین از یک نمایش گر ۸٫۴ اینچی استفاده می‌کند که به‌خوبی تا لبه‌های دستگاه امتداد دارد. این نمایشگر دارای رزولوشن  ۲۵۶۰*۱۶۰۰ است.

اما یکی دیگر از نشانه‌های تبلت های سری Venue شرکت دل استفاده از پردازنده‌های اینتل توسط این شرکت است. طبیعتاً این تبلت هم از این مهم استثنا نیست و یک پردازنده چهار هسته‌ای باقدرت پردازشی ۲٫۳ گیگاهرتز و همچنین ۲ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته‌شده است. ترکیب اندروید نسخه ۴٫۴ (کیت کت) و ۱۶ گیگابایت حافظه پایدار و درگاه کارت حافظه microSD نیز به‌خوبی پاسخگوی نیازهای نرم‌افزاری شما خواهد بود.

دل همچنین یک اپلیکیشن گالری تصاویر به نام Dell Gallery را نیز با این تبلت ارائه کرده است که یک سازمان دهنده بسیار قدرتمند برای تصاویر شما خواهد بود. این اپلیکیشن می‌تواند تصاویر را از منابع مختلف مثل Dropbox, Picasa و شبکه‌های اجتماعی دریافت کند و به‌صورت هوشمند آن‌ها را قالب آلبوم‌های مختلف برای شما دسته‌بندی کند.

این تبلت از همین حالا در وب‌سایت دل باقیمت ۳۹۹٫۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

► فناوری‌های جذابی که در CES 2015 معرفی شدند
سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته‌شده در فرابورس اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر