گوشی‌های ویندوزفونی جدید سامسونگ

دوشنبه ، 22 دی 1393 ، 12:13

بانکی دات آی آر: سامسونگ قصد دارد در صورت رفع مشکلات مربوط به استفاده از پتنت های اندرویدی مایکروسافت، دستگاه‌های ویندزوفونی ارزان قیمت وارد بازار کند.
آخرین تلاش سامسونگ در فروش دستگاه‌های ویندوزفون 8 به ATIV SE بازمی‌گردد؛ اسمارت فونی که به شکل اختصاصی از سوی اپراتور ورایزن آمریکا در سال گذشته وارد بازار شد. از آن زمان تاکنون سامسونگ گوشی ویندوزفونی جدیدی به بازار ارائه نکرده است. اما حالا شنیده شده که این کمپانی کره ای به انتشار دستگاه‌های جدید ویندوزفونی علاقمند شده است.

وبسایت معتبر Korea Times خبر داده که سامسونگ در حال اجرای یک "برنامه آزمایشی" برای تست پایداری ویندوزفون 8.1 است. اما به نظر ارائه این گوشی‌ها توسط سامسونگ منوط به رفع مشکلات مربوط به حق استفاده از پتنت های اندرویدی مایکروسافت می‌باشد.

اگر دو کمپانی بتوانند بر سر یک توافق دائمی به توافق برسند، پیشبینی می‌شود که نخستین دستگاه‌های جدید ویندوزفونی سامسونگ در همین پاییز و احتمالا با سیستم عامل ویندوز 10 وارد بازار شود.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد چون اقدام اچ‌تی‌سی در تولید ورژن ویندوزفونی وان M8، گوشی‌های مشهور خود را به ویندوزفون مجهز کند یا خیر، اما منبع Korea Times می‌گوید که تمرکز کنونی سامسونگ بر روی گوشی "ارزان قیمت" خواهد بود.

پیشبینی می‌شود که اقدام سامسونگ در ارائه گوشی‌های ویندوزفونی مشابه با برنامه سامسونگ برای تایزن باشد.

سامسونگ تلاش‌های بسیاری جهت ارائه دستگاه‌های بیشتر با سیستم عامل اختصاصی اختصاصی خود، تایزن داشته است. این تلاش‌ها حتی گاه سبب آزردگی گوگل از کنارگذاشتن اندروید نیز شده است. سامسونگ در نهایت تصمیم گرفته که سیستم عامل اندروید را همچنان به عنوان پلتفرم مرکزی خود حفظ کند و تایزن را در دستگاه‌های پایین‌رده و گجت‌های پوشیدنی به کار گیرد.

از سوی دیگر ارائه گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده ویندوزفونی توسط مایکروسافت در سال گذشته می‌تواند نشانه بارز دیگری بر ارائه گوشی‌های ارزان قیمت ویندوزفونی (به معنای میان‌رده و پایین‌رده) توسط سامسونگ باشد.

مایکروسافت به رشد و افزایش نفوذ ویندوزفون می‌اندیشد و در این راه بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت فون در دنیا می‌تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد. بنابراین پیشبینی کنارگذاشتن جر و بحث‌های حقوقی میان دو شرکت چندان دشوار نخواهد بود.

منبع: دیجی کالا

► سرویس جدید ترجمه آنی صوتی گوگل منتشر می‌شود
فناوری‌های جذابی که در CES 2015 معرفی شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر