نگاهی به بلندگو های جدید ۳۶۰ درجه سامسونگ

سه شنبه ، 23 دی 1393 ، 09:45

 

سامسونگ مدت‌زمان زیادی است که روی طراحی محصولات خود تمرکز کرده است.  به همین خاطر شاید دیدن بلندگوی جدید سامسونگ با ظاهری جدید و فناوری جدیدتر چندان مایه تعجب و شگفتی نیست. بلندگوی جدید سامسونگ به نام Samsung Omni Directional Experience که در حال حاضر سه مدل از آن در حال تولید است، مدل WAM7500، مدل Solo که یک بلندگوی لپ‌تاپ و یک‌پایه است و مدل WAM6500 که یک مدل پرتابل است که دارای ۶ ساعت باتری است.

مدل دیگری هم ارائه‌شده است که کمی بزرگ‌تر است و در CES 2015 هم رونمایی شد. این مدل که شاید بتوان آن را مدل ایستاده نامید دارای سه‌پایه از جنس کروم است و یک نگه‌دارنده سیم برای سیم برق آن در نظر گرفته‌شده است تا به زیبایی از پایه‌ها پایین بیاید و درواقع در دست‌وپا نباشد.

تمام این مدل‌ها با پلتفرم صوتی بی‌سیم چند اتاقی سامسونگ سازگاری دارند. سامسونگ اعلام کرده است که طبق برنامه این بلندگوها را در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار خواهد کرد اما هنوز اشاره‌ای به قیمت آن‌ها نکرده است.

تأثیر حلقه‌ای

این بلندگو درواقع نخستین طراحی است که از آزمایشگاه‌های صوتی سامسونگ در والنسیای کالیفرنیا ارائه می‌شود. راز پنهان این بلندگوها فناوری Ring Radiator است که در آن‌ها به کار گرفته‌شده است. این فناوری یک حلقه را در طراحی بلندگو اضافه کرده است که باعث می‌شود تا صدا در محورهای افقی و عمودی منتشر شود

 

و نتیجه اینکه با این فناوری مهم نیست که شما کجای اتاق نشسته‌اید و در تمام بخش‌های اتاق صدا یکسان به گوش می‌رسد. صدایی که توسط بلندگو تولید می‌شود غنی و متوازن است و حتی از فاصله دور، بازهم شفافیت مناسبی دارد. البته شاید در یک فضای بزرگ و شلوغ، مثل نمایشگاه‌های فناوری، به‌درستی معلوم نباشد که صدا از کدام بلندگو می‌آید. البته طراحی «ساب»ها هنوز نهایی نشده است.

 

 

 

به نظر می‌رسد که ساب آن ۶۰ سانتیمتر پهنا و حداقل ۳۰ سانتیمتر بلندی داشته باشد.

پلتفرم چند اتاقی سامسونگ یک اپلیکیشن هم دارد که در این نمایشگاه از نسخه ۲ آن نیز رونمایی شد؛ که امکانات زیادی را برای راهبری موسیقی خود با توجه به امکانات سخت‌افزاری این پلتفرم در اختیار شما قرار می‌دهد. البته چیزی که در نمایشگاه دیده می‌شد نسخه اندرویدی این برنامه بود و نسخه iOS آن به‌زودی ارائه می‌شود

 

فناوری ring radiator که در بلندگوهای جدید سامسونگ از آن استفاده‌شده است یک نوآوری ارزشمند است که امکان انتشار صدا را به‌صورت ۳۶۰ درجه در محیط ایجاد می‌کند. شکاف دایره‌ای که در بلندگو وجود دارد می‌تواند به صدای surround  را پشتیبانی کند.

در تصویر زیر می‌توانید داخل بلندگو را ببینید، همان‌طور که می‌بینید ووفر آن در وسط مخروط است. می‌توانید این بلندگو را درجایی آویزان کنید یا در قفسه قرار دهید یا آن را روی پایه‌های خود قرار دهید.

 

متأسفانه اطلاعات بیشتری در خصوص این بلندگوها در دسترس نیست و مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها توسط شرکت منتشرنشده است. این بلندگو فعلاً در رنگ‌های سیاه‌وسفید ارائه‌شده است و همچنین امکان متصل کردن ۱۶ بلندگو از این نوع باهم وجود دارد و نرم‌افزار پلتفرم آن نیز می‌تواند روی‌ هر ۱۶ بلندگو یک‌صدا و یا روی تک‌تک آن‌ها صداهای مختلف پخش کند.

► نسل جدید سینمای خانگی سامسونگ با نام ساندبار به بازار آمد
USB Type-C: تنها کالای معرفی شده در نمایشگاه ۲۰۱۵ CES که همه از آن استفاده خواهیم کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر