شگرد ويژه يک کلاهبردار براي اغفال کارمندان بانک

پنجشنبه ، 17 بهمن 1387 ، 09:52
 

 

مرد شيادي که با شگردي ويژه و منحصربه فرد از صندوقداران شعب بانک ها کلاهبرداري مي کرد در بيست و دومين اقدام مجرمانه اش به تله افتاد و توسط پليس دستگير شد.

به گزارش خبرنگار ما اين مرد 35ساله که بهرام نام دارد به شعب مختلف بانک هاي کرج مي رفت و با معرفي خودش به عنوان پزشک از صندوقداران پول قرض مي گرفت و فراري مي شد. پس از آنکه چند کارمند عليه اين مرد شکايت کردند، پليس آگاهي استان تهران به تحقيق درباره شگرد عجيب متهم پرداخت.

يکي از شاکيان که 200 هزار تومان از دست داده بود به کارآگاهان گفت؛ «من مشغول انجام کارهايم بودم که مردي نزد من آمد و گفت پزشک است و علاوه بر اينکه در يک بيمارستان طبابت مي کند در نزديکي شعبه ما نيز مطب دارد. او خودش را از اقوام يکي از همکارانم که آن روز مرخصي بود، معرفي کرد و تمام مشخصاتي که داد کاملاً درست بود.

او سپس به من گفت مشکل مالي برايش پيش آمده و به 200 هزار تومان پول نياز دارد. من که واقعاً فکر مي کردم آن مرد پزشک و از اقوام همکارم است، وعده اش را که گفت سر ظهر پول را از طريق منشي اش پس مي دهد، باور کردم و 200 هزار تومان به او دادم ولي ديگر خبري از وي نشد.»

شاکيان ديگر نيز در اظهارات خود ماجرايي مشابه را بازگو کردند و معلوم شد تمامي اين دزدي ها توسط يک نفر صورت مي گيرد. اين مرد قدي بلند و موهاي مشکي تقريباً پرپشت داشت و به جز اين مشخصه هيچ اطلاعات ديگري حتي نامش وجود نداشت. ترسيم چهره فرضي متهم نخستين گام پليس براي پي بردن به هويت مجرم حرفه يي بود.

از سويي به کارمندان بانک هاي کرج نيز اطلاع رساني شد تا اگر اين مرد بار ديگر به فکر کلاهبرداري افتاد، نتواند نقشه اش را پيش ببرد. چندي بعد صندوقدار يکي از شعب هنگامي که خواست پاسخگوي يکي از مشتريان باشد، همان جملاتي را شنيد که پيش از اين همکارانش در بانک هاي ديگر با شنيدن آن اغفال شده بودند. چهره ظاهري آن مرد نيز بسيار شبيه به کلاهبردار تحت تعقيب بود به همين دليل مرد صندوقدار رئيس خود را مطلع کرد و آنها با معطل کردن اين مرد از پليس کمک خواستند.

به اين ترتيب بهزاد دستگير شد. او که در صحنه ارتکاب جرم به دام افتاده بود چاره يي جز پذيرش واقعيت نداشت و وقتي 21 کارمند فريب خورده انگشت اتهام را به سويش دراز کردند، قبول کرد همه آنها را بازي داده است. بهزاد شگرد منحصر به فرد خودش را اين طور توضيح داد؛ «به بانک هاي مختلف سر مي زدم و از روي اتيکت کارمندان اسم آنها و مشخصات شان را به خاطر مي سپردم و پس از چند روز به همان شعب مي رفتم و وقتي مي ديدم يکي از کارکنان حضور ندارد با معرفي خودم به عنوان دوست صميمي يا فاميل آن شخص طعمه ام را اغفال مي کردم.

از طرفي خودم را پزشک معرفي مي کردم تا بتوانم از وجهه اين قشر استفاده کنم. چون مبلغ زيادي نمي گرفتم تصورم اين بود کسي پيگير موضوع نمي شود.» بهزاد در ادامه اعتراف کرد با فريب دادن 21 کارمند در مجموع شش ميليون تومان به دست آورده است. به گفته سرهنگ هادئي- رئيس پليس آگاهي استان تهران- اين مرد در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات از او ادامه دارد.

منبع: سایت بازتاب آنلاین

► خوشبین‏ترین و بدبین‏ترین‏ها به اقتصاد
موج خروشان بیکاری و فقر در راه ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر