انتشار اسامی استفاده‌کنندگان از روغن پالم

يكشنبه ، 28 دی 1393 ، 13:25

بانکی دات آی آر: یکی از وکلای شاکی از رییس سازمان غذا و دارو و روسای سابق سازمان استاندارد پیرامون استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی، از دستور بازپرس پرونده به سازمان غذا و دارو برای انتشار اسامی کارخانجات متخلف که از روغن پالم در محصولات لبنی استفاده کرده‌اند، خبر داد.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت به سازمان غذا و دارو دستور داده که اسامی کارخانجات متخلف را که در محصولات خود از روغن غیرمجاز پالم استفاده می‌کردند، منتشر کند.

وی افزود: با توجه به ماده 43 قانون تعزیرات حکومتی در امور خوراکی و بهداشتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است اسامی اقلام خوراکی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام همگانی کند که اکنون با گذشت چندین ماه از زمان رسانه‌ای شدن استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی و با پیگیری بازپرس پرونده و حساسیت دادستانی تهران در امور بهداشتی مردم، بازپرس شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت دستور انتشار اسامی کارخانجات متخلف که در تولید محصولات خود از روغن پالم استفاده می‌کردند را به سازمان غذا و دارو صادر کرد.

این وکیل دادگستری یادآور شد که سازمان غذا و دارو موظف است ظرف مدت سه روز پس از دریافت این دستور، اسامی کارخانه‌های متخلف را منتشر و نتیجه را به دادستانی تهران گزارش کند.

بر اساس این گزارش، چند تن از وکلای دادگستری در 25 مرداد ماه سال جاری با حضور در دادسرای کارکنان دولت از رییس سازمان غذا و دارو و روسای سابق سازمان استاندارد پیرامون موضوع استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی شکایت کردند که این شکایت برای رسیدگی به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

► آثار سو‌ء کاهش قیمت نفت
محصولات GLX به عراق صادر می شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر