ترفندي پيچيده براي دستبرد ميليوني به حساب هاي بانکي

شنبه ، 19 بهمن 1387 ، 10:29
 

 

مردي که با شيوه يي پيچيده از حساب هاي بانکي، سرقت هاي ميليوني انجام مي دهد تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

چندي قبل مردي به نام عزت هنگامي که قصد داشت از حساب بانکي اش پول برداشت کند، متوجه شد پنج ميليون تومان از موجودي اش کسر شده است. وي که از اين موضوع شگفت زده شده بود از کارمند بانک خواست با دقت حسابش را بررسي کند اما کنترل گردش حساب نشان داد او چند روز قبل از طريق يکي ديگر از شعبه هاي بانک اين پول را برداشت کرده است.

در حالي که تمام اسناد و مدارک نشان مي داد خروج پنج ميليون تومان از حساب عزت به طور کاملاً قانوني صورت گرفته او اين ماجرا را انکار مي کرد و پس از آنکه پيگيري هايش از طريق بانک به ثمر نرسيد تصميم گرفت اعلام شکايت کند. به همين خاطر به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران رفت و با ارائه دادخواستي خواستار بازپس گيري پول هايش شد. او به بازپرس حسن سهرابي گفت؛ من حدود يک ماهي مي شد که به بانکي که در آن حساب دارم نرفته بودم. اما وقتي چند روز قبل براي دريافت پول مراجعه کردم، فهميدم پنج ميليون تومان از پول هايم کم شده است. به دنبال اظهارات شاکي از آنجا که او به کارمند بانک ظنين بود کارمند مورد نظر به دادسرا دعوت شد تا در اين باره توضيح دهد.

 

وي گفت؛ من چهره صاحب حساب را دقيقاً به ياد ندارم اما او چند روز قبل به بانک آمد و مدعي شد کارت عابربانک اش گم شده است. او سپس با پر کردن فرم مخصوص از من خواست کارتش را باطل کنم. من هم طبق خواسته او اين کار را انجام دادم اما چند روز بعد که به بانک آمد پنج ميليون تومان از پولش گم شده بود. وقتي حساب را بررسي کردم فهميدم پول ها از بانک ديگري برداشت شده است. در شرايطي که تحقيقات انجام شده جاي هيچ ترديدي در صحت اظهارات کارمند باقي نمي گذاشت، عزت همچنان مدعي بود پولي از حسابش برداشت نکرده است.

به اين ترتيب تحقيقات از طريق شعبه يي که پول از آنجا برداشت شده بود ادامه يافت. صندوقدار اين بانک که به دادسرا دعوت شده بود، گفت؛ چند روز قبل مرد ميانسالي به بانک آمد و گفت کارت عابربانک اش گم شده و او به خاطر اينکه کسي نتواند از آن سوءاستفاده کند آن را باطل کرده است. آن مرد با نشان دادن کارت ملي اش گفت به پول نياز دارد و با اصرار مرا راضي کرد تا از حسابش به او پنج ميليون تومان بدهم.

در پي اين اظهارات فيلم دوربين مدار بسته بانک به دقت مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد فرد ديگري خود را به عنوان صاحب حساب معرفي کرده و با مدارک جعلي از بانک پول گرفته است. به اين ترتيب با مطرح شدن حضور شخص ديگر در اين ماجرا شاکي بار ديگ به دادسرا احضار شد تا با کمک او متهم پرونده شناسايي شود.

مالباخته گفت؛ آخرين باري که به بانک رفته بودم، شعبه خيلي شلوغ بود و من بيش از يک ساعت در آنجا معطل شدم. آن روز من يک فقره چک به حسابم خواباندم و سپس با عابر بانکم مبلغي پول دريافت کردم. در طول مدتي که در بانک بودم مرد ميانسالي کنارم ايستاده بود و با من صحبت مي کرد. گمان مي کنم او در سرقت از حسابم دست داشته است. وقتي تصاوير ضبط شده دوربين بانک که متهم را در حال دريافت پول نشان مي داد براي شاکي به نمايش درآمد.

وي متهم را شناسايي و تاييد کرد او همان کسي است که در بانک کنارش بوده است. به اين ترتيب بازپرس سهرابي با ارزيابي اطلاعات ثبت شده در پرونده پي برد سارق از قبل در کمين طعمه اش نشسته و در حالي که او در حال انجام عمليات بانکي بوده مشخصات فردي وي را به دقت به خاطر سپرده و پس از آن سوءاستفاده کرده است. با به دست آمدن مجموعه اين اطلاعات و در حالي که تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شده بود چند نفر ديگر نيز به دادسرا مراجعه و اعلام کردند از حساب بانکي شان سرقت شده است.

بازپرس سهرابي ضمن اعلام اين خبر گفت؛ اطلاعات موجود از حرفه يي بودن سارق حکايت دارد و نشان مي دهد او با برنامه ريزي قبلي طعمه هايش را به دام مي اندازد. از آنجا که احتمال دارد اقدامات مجرمانه اين متهم فراتر از اين چند شکايت باشد هم اکنون کارآگاهان پليس آگاهي با به دست آوردن سرنخ هايي درصدد دستگيري وي هستند

منبع: روزنامه اعتماد

► بررسی طرح تحقیق و تفحص از بانک های دولتی
تغییرات کلی درجهت گیری پولی سال آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر