بهای نفت در بازار جهانی افزایش یافت

چهارشنبه ، 1 بهمن 1393 ، 12:28

بانکی دات آی آر: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز (چهارشنبه) قدری افزایش یافت، اما تحلیلگران می گویند چشم انداز بهای نفت در شش ماه آینده به دلیل اشباع بازار همچنان ضعیف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات روز گذشته در پی انتشار گزارش صندوق بین‌المللی پول مبنی بر تنزل چشم انداز اقتصاد جهانی در سال 2015 از و اعلام ضمنی ایران مبنی بر اینکه قیمت‌ها ممکن است بدون اقدام حمایتی اوپک تا 25 دلار در هر بشکه کاهش پیدا کند، پنج درصد کاهش یافت.

بهای نفت در معاملات صبح امروز چهارشنبه افزایش یافت و فعالان بازار معتقد بودند که هرگاه قیمت نفت برنت به مرز 48 دلار برسد زمان خرید است.

نفت برنت در معاملات امروز با 31 سنت افزایش به 48 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با 38 سنت افزایش 46 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد.

این درحالی است که تحلیلگران می‌گویند انتظار بر این است که روند کاهش قیمت نفت در نیمه دوم سال 2015 ادامه داشته باشد.

بانک بی ان پی پاریباس در یادداشتی اعلام کرد که ما زمینه چندانی برای اجتناب از ذخایر بزرگ نفت در نیمه اول 2015 نمی بینیم بنابراین پایین ماندن قیمت نفت پیش بینی می شود. افزایش قیمت نفت با دلار رابطه عکس دارد. در شرایطی که آمریکا در وضعیت تقویت مالی خود و اروپا و ژاپن در فاز توسعه هستند افزایش ارزش دلار باعث جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت نفت خواهد شد.

این بانک افزود: ‌در نیمه دوم 2015 باید شاهد شروع افزایش قیمت نفت باشیم که مقیاس آن به تقاضا و عرضه آمریکا در واکنش به قیمت‌ها بستگی دارد.

همچنین گروه انرژی پیرا مستقر در آمریکا در یادداشتی اعلام کرد: نرخ تورم در اقتصادهای توسعه یافته به دلیل کاهش قیمت نفت پایین آمده است.

وضعیت پایین بودن تورم جهانی فضا را برای اتخاذ سیاست‌های مالی آزادانه تر در اقتصادهای کلیدی به ویژه در منطقه یورو باز کرده است.

► تأثیر فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بر بازار آسیا
پیش‌بینی قیمت بنزین در سال آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر